رییس اداره منابع طبیعی پلدختر با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این نهالستان دارای ظرفیت 200 هزار نهال گرمسیری است که طبق برنامه ریزی امسال 100 هزار نهال گرمسیری در آن تولید می شود.
میر شهرام میررضایی از این اقدام به عنوان یک اتفاق عظیم در شهرستان پلدختر یاد کرد و افزود: این نهالستان تنها نهالستان گرمسیری در سطح استان لرستان است.
وی اظهار کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر در سال های گذشته برای نهال های مورد نیاز از استان های همجوار متحمل سختی ها و مشکلات زیادی می شد که در سال آینده این شهرستان نه تنها خودکفا می شود بلکه می تواند نهال های شهرهای مجاور را نیز تامین کند.
رییس اداره منابع طبیعی پلدختر افزود: نهالستان گرمسیری این شهرستان با اعتباری به میزان یک میلیارد ریال تکمیل شده که 500 میلیون ریال برای تامین نهال در نظر گرفته شده است.
وی به گونه های کاشته شده در نهالستان گرمسیری پلدختر اشاره کرد و گفت: گونه های کنار، کهور و بادامک در نهالستان پارک طبیعت در اطراف تالاب های ولی عصر(عج) پلدختر کاشته می شود.
میررضایی افزود: با توجه به بحران کم آبی و در واقع خشکسالی های اقلیمی این گونه ها به دلیل نیاز آبی کم انتخاب شدند زیرا به ناچار باید به سمت گونه هایی با نیاز آبی پایین برویم.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.