به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز دوشنبه در دیدارکارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) در دفتر امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: تاسیس کمیته امداد براساس آموزه های دینی بوده و امام خمینی(ره) این نهاد را به عنوان ضرورت اجتماعی ایجاد کرد و رفع نیازمندی نیازمندان و خدمت به محرومین از اهداف تشکیل دهنده این نهاد مقدس است.
وی با اشاره به اینکه بالاترین عبادت در اسلام خدمت به محرومان است ،گفت: یکی از آرمان های والای جمهوری اسلامی توجه به محرومین و نیازمندان است.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید به سمت تخصصی شدن پیش رود و در آن باید متخصصین روان شناس، جامعه شناس و اقتصادی حضور داشته باشند.
به گفته وی کمیته امداد امام خمینی(ره) باید به سمت پرورش نیروی انسانی و توانمندسازی پیش رود و در ایجاد شغل خانگی فعال باشد.
وی افزود: عدالت اقتصادی در کمیته امداد رعایت شود و امکانات باید به صورت یکسان و براساس عدالت توزیع شود و در این راستا نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و لایه پنهان فقر را ازبین ببریم.
وی یکی از ضروری ترین فعالیت های این نهاد را ایجاد تولید و اشتغال دانست و گفت: فراهم کردن زمینه اشتغال وظیفه حکومت و دولت است و معیار اشتغال پرداخت پول نیست بلکه فراهم کردن اشتغالزایی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: مشی کمیته امداد باید مشی انقلابی باشد و مشی دیگران را طی نکند و به دنبال آمار دادن و آمار سازی نباشد چراکه جامعه به آمارهایی که به واقعیت تبدیل نشده عادت کرده است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه توجه به مسایل معنوی، دینی و فرهنگی واجب است گفت: توانمندسازی مددجویان، رفع نیاز نیازمندان، فراهم کردن زمینه اشتغال از وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان نیز در این جلسه گفت: وظیفه کمیته امداد شناسایی فقر بوده و باید در این زمینه نیازمندان شناسایی شوند.
جاسم محمدی فارسانی با اشاره به ایجاد حدود 400شغل سالانه در کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان گفت: اشتغالزایی در حوزه کشت گیاهان دارویی، کشاورزی و دامداری برای مددجویان در اولویت است.
وی برطرف کردن دغدغه مسکن مددجویان را از دیگر الویت های کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست.
کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) در 14 اسفند 1357 جهت پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها تأسیس شد.
از چهاردهم تا بیست و یکم اسفند هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.