به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد بسطامی با اشاره به اینکه مطبوعات لرستان در قیاس با مطبوعات استان های همجوار چیزی کم ندارند،گفت: خوشبختانه حاصل فعالیت های روزنامه نگاران ما موجب کیفیت بخشیدن به فعالیت های رسانه ای شده و استان از حیث رسانه و مطبوعات جایگاه بسیار خوبی در بین استان های کشور دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون ٨١نشریه چاپی ،٣٦پایگاه خبری و ١٣سرپرستی خبرگزاری در لرستان فعالیت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: نزدیک به ٤٠خبرنگار ساماندهی شده اند و بنا داریم پس از ساماندهی خبرنگاران با برگزاری کلاس های آموزشی از خبرنگاران آزمون بگیریم و قبول شدگان در آزمون کارت خبرنگاری حرفه ای دریافت کنند.

وی افزود: مصاحبه شفاهی و ارزیابی رزومه بخش دیگری از اقداماتی است که ما در نظر داریم پس از برگزاری دوره های آموزشی و آزمون برای انتخاب خبرنگاران حرفه ای و خبرنگاران عادی انجام دهیم.

بسطامی تصریح کرد: یکی از عمده ترین آسیب های مطبوعات لرستان نحوه توزیع و فروش نشریات مجلی است که برای رفع این آسیب ها راهکارهایی در نظر داریم و ما در صدد هستیم با مدیریت ستادی و کمک خود فعالان رسانه ای و مشارکت گروههای مردم نهاد آن را محقق کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در دولت سابق مجوزهای بی کارشناسانه و ورود غیر متخصص ها به مطبوعات باعث بروز آسیب هایی شده که الان آنرا شاهد هستیم ، متاسفانه دولت سابق به جای اینکه دست مطبوعات را بگیرد به سمت صدور مجوز های فله ای رفته است که آسیب جدی بر جای گذاشت.

وی تصریح کرد: جایگاه مطبوعات در سطح استان خوب است و گام هایی برای ساماندهی مطبوعات برداشته ایم که تا حدود خیلی زیادی توانسته است مشکلات گذشته را کاهش دهد اما هنوز دارای اشکالاتی هستیم که باید رفع شوند.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 824549
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.