جواد طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هفت هزارو 100تن چغندرقند در لرستان در سال زراعی امسال کشت شده است اظهار کرد : با کارخانجات قند لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و نقش جهان اصفهان برای فروش چهارهزارو 500تن قرارداد بسته شده و مشکلی وجود ندارد ولی برای مصرف میزان مازاد کاشته شده با مشکل مواجه هستیم.
وی افزود: اکنون برخی از چغندرکاران به نبود مشتری برای محصولاتشان معترض هستند در حالی که بدون هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی اقدام به کشت کرده اند.
وی با اشاره به ظرفیت 150هزار تنی کارخانه قند لرستان گفت: تاکنون این کارخانه 200هزارتن یعنی 50هزارتن بیشتر از مقدار اولیه چغندرقند تحویل گرفته است.
طهماسبی بیان کرد: کارخانه های قند چهارمحال و بختیاری و اصفهان نیز هرکدام 50هزارتن، و کارخانه قند نصف جهان اصفهان 30هزارتن چغندر خریداری کرده اند.
به گفته وی در حال مذاکره برای فروش میزان مازاد محصول با کارخانه قند جوین مشهد هستیم و نماینده این کارخانه اعلام کرده در صورت تقبل هزینه حمل بار تا مشهد، مقداری از چغندرقند را از لرستان خریداری خواهد کرد.
وی بیان کرد: کارخانه قند دزفول نیز در شرف راه اندازی است که در این صورت مقداری از محصول به دزفول منتقل می شود.
طهماسبی افزود: کارخان قند لرستان 30هزار تن شکر تولید شده در انبار دارد و اعلام کرده با کسری انبار برای نگهداری این محصول مواجه است که اگر دولت پنج هزار تن شکر را از این کارخانه خریداری کند می تواند 40هزار تن چغندرقند تحویل بگیرد.
وی در این خصوص ادامه داد: شکر لرستان محصول بسیار با کیفیت بوده و تنها واردات مانع صادرات شکر در این استان شده است.
مساحت اراضی کشاورزی استان 713هزارو 658 هکتار می باشد که 199هزارو 616 هکتار آن به اراضی آبی و 514 هزارو 42 هکتار آن به اراضی دیم اختصاص دارد.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.