به گزارش ایرنا محمد حسین امید روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات دانشگاه علمی کاربردی لرستان افزود: با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال دانشگاه علمی کاربردی در تلاش است با تربیت دانشجویان مهارتی در بحث اشتغال کمک کند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: ایجاد مراکز رشد و تشکیل شرکت های دانش بنیان و فعالیت های فناورانه در اولویت برنمامه های دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 500 هزار دانشجو در بیش از 800 رشته تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند.
وی افزود: افزون بر 850 مرکز علمی کاربردی در سطح کشور در چهار گروه صنعت، کشاورزی، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر در سطح کشور فعال است.
امید گفت: تاکنون یکهزار و 500 برنامه درسی دوره ای در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تعریف شده که برخی از این دوره ها حذف و دوره های جایگزین جدید تعریف شده است.
وی با بیان اینکه اکنون 800 دوره مقطع دار و 500 دوره تک درس و تک پودمان در دانشگاه جامع علمی کاربردی وجود دارد، گفت: این دانشگاه امسال 2 هدف ارتقای کیفیت و ماموریت گرایی را سرلوحه اقدامات خود قرارداده است.
وی افزود: این دانشگاه توسعه کمی نخواهد داشت و مراکز فاقد شاخص های کیفی لازم تجمیع یا تعطیل می شوند.
وی توسعه فعالیت های بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی را از دیگر اولویت های دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: مراکز شاخص استان ها امکان برگزاری دوره های بین المللی دارند و موافقت اصولی این اقدام با یکی از مراکز به نتیجه رسیده است و با همکاری شریک خارجی از کشورهای علمی کاربردی موفق ومهارتی مانند استرالیا، آلمان و سوئیس منعقد شده است.
وی افزود: توسعه پودمان ها در این دانشگاه پیگیری می شود و بسیاری از نیازهای مهارتی کشور با این پودمان ها قابل تامین است.
به گفته وی براساس برنامه ششم توسعه باید یکهزار رشته شغل جدید در دانشگاه ایجاد شود و در سال جاری نیز هر مرکز علمی کاربردی لرستان باید یک رشته جدید تعریف کند و اگر مرکزی سه دوره پیاپی دانشجو نداشته باشد، منحل می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه در مجموع از یکهزار و 70 مرکز آموزش علمی کاربردی کشور 850 مورد آنها فعال هستند، گفت: بقیه این مراکز به دلایلی مانند کم بودن تعداد دانشجویان تعطیل و غیرفعال شده اند که درصورت تمایل و ایجاد زیرساخت ها و شرایط لازم احیا می شوند.
به گفته امید در حال حاضر 800 رشته تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که از این تعداد 162 رشته در لرستان فعال است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود:در حال حاضر12 مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه علمی کاربردی در سطح کشور فعالیت دارند.
7274/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.