غلامرضا سلیمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جذب گردشگر و آموزش تخصصی در حیطه صنعت توریسم به همراه برپایی نمایشگاه های دائمی صنایع دستی و گردشگری برای رونق این روستاها در حال انجام است.
سلیمانی ادامه داد: ارائه مجوز به بخش خصوصی در زمینه احداث بازارچه صنایع دستی، خانه مسافر و کاشانه های روستایی، احداث هتل ، متل و مسافرخانه و ارائه تسهیلات لازم از اقدامات حمایتی سازمان در جهت رونق صنعت گردشگری در روستاها است.
به گفته وی در حال حاضر 35 منطقه ویژه گردشگری و 12 روستای دارای ظرفیت هدف گردشگری در این استان شناسایی شده که طرح های گردشگری در این مناطق تدارک دیده شده است.
سلیمانی همچنین گفت: 30 روستای پیشنهادی این استان دارای قابلیت های گردشگری هستند که می توانند به مناطقی برای جذب گردشگر تبدیل شوند.
سرزمین تاریخی لرستان را می توان با داشتن هزاران اثر باستانی و طبیعی ، آبشارهای خروشان و کوههای سربه فلک کشیده یکی از مهم ترین مناطق باستانی ایران برشمرد.
آثار و بناهای باستانی و تاریخی کشف شده در این استان متعلق به سه دوره پیش از تاریخ ، دوره ایران باستان و دوره اسلامی هستند.
بیش از پنج هزار اثر تاریخی و فرهنگی در لرستان وجود دارد که 2 هزار و 300 مورد از آنها ثبت ملی شده اند.
برخی از این آثار مانند نقوش و کنده کاری های داخل غارها و اشیا مفرغی و سفالینه ها، دارای قدمتی بیش از 40 هزار سال هستند که حکایت از تاریخ 40 هزار ساله زیست در این دیار دارد.
بیش از 250 غار مسکونی و پناهگاه صخره ای نظیر غارهای پاسنگر گنجی قمری، یافته ، غار کوگان ، گر ارجنه و غار شگفت انگیز کلماکره در نقاط مختلف لرستان، جلوه ای خاص و دیدنی به این دیار بخشیده است.
غارهای منقوش پیش از تاریخ مانند غار هومیان یک ، هومیان دو، میرملاس کوهدشت و دوشه بخش چگنی خرم آباد از دیگر جاذبه های منحصربفرد این دیار هستند.
پنج هزار اثر باستانی منحصر به فرد و سه هزار و 200 اثر باستانی ثبت شده در فهرست آثار ملی نیز بخشی از تاریخ و فرهنگ کهن لرستان می باشد که هر گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب می کند.
بناهای تاریخی شگفت انگیز این استان همچون قلعه فلک الافلاک، پل شکسته، گرداب سنگی، سنگ نبشته و مناره آجری از دیگر بناهایی هستند که در خرم آباد مرکز استان لرستان از عهد ساسانی و پیش از آن در این سرزمین همچون گوهری گرانبها زینت بخش چشمان رهگذران و مردم علاقه مند به تاریخ ایران زمین شده اند.
لرستان با داشتن آب و هوایی متنوع و چهار فصل دارای طبیعتی بسیار زیباست که بهره مندی از آبشارهای بکر و چشم نواز، بخشی از زیبایی های خدادادی این دیار است که در دل کوههای سر به فلک کشیده استان، خودنمایی می کنند.
آبشارهای زیبایی همچون نوژیان ، بیشه، وارک، شوی، آب سفید، چکان، سرکانه و افرینه تنها نمونه هایی از این ظرفیت خدادادی هستند که منظره زیبا و چشم نوازی را به خود اختصاص داده اندو جلوه های بی نظیر طبیعی را به گردشگران این سرزمین نمایش می دهند.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.