به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز یکشنبه در آئین روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان افزود: با تخصصی شدن کارها و گسترده شدن دانش و تنوع محصولات، به طور طبیعی انسان‌ها نمی‌توانند کالای مناسب و استاندارد را تشخیص دهند و حکومت ها موظف به تهیه کالاهای مناسب و سالم هستند.
وی بیان کرد: استاندارد سازی کالا و خدمات در سطح کشور از حداقل های حقوق مردم بر دولت است.
استاندار لرستان اظهار کرد: در حال حاضر برخی کالاها در سطح کشور وجود دارد که شرایط مصرف ندارند که برخی از این کالاها باید دارای استاندارد اجباری باشند و تلاش می شود که در کنترل قرار گیرند اگرچه برخی هنوز مشمول استاندارد اجباری نیستند و مردم به لحاظ اقتصادی بهایی مازاد بر ارزش آنها پرداخت می کنند.
خادمی گفت:در حوزه‌هایی که اقتصاد مردم درگیر می شود نباید اجازه داد مردم کالایی خرید کنندکه فاقد شرایط لازم باشد.
استاندار لرستان بیان کرد: اگر به دنبال تقویت تولید داخلی در کشور هستیم و شعارهای چشم انداز اقتصاد مقاومتی را در نظر بگیریم راهی جز رفتن به سمت تولید کالاهای استاندارد نداریم.
وی اظهار کرد:نگاه بیرونی و صادرات گرا بودن اقتصاد نیازمند تولید کالای استاندارد است و نمی توان کالاهای بدون کیفیت تولید کرد و مردم را مجبور به خرید و صادرات با فشار بود.
خادمی تاکید کرد که اقتصاد فشار و اجبار را درک نمی کند و اگر بخواهیم در خصوص اقتصاد حمایتی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم بایستی به سمت صادرات حرکت کنیم و کالاهایی را تولید کنیم که توان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد.
استاندار لرستان گفت: امروزه در دنیا قاچاق کالا معنای چندانی ندارد و مبارزه با قاچاق یک اصل نیست و موضوعی تبعی در کشور ماست که در کوتاه مدت باید اجرا شود.
به گفته خادمی کالا باید جریان آزاد تبادل داشته باشد تا به بهترین کیفیت دسترسی پیدا شود به همین منظور باید کیفیت اجناس داخلی بالا رود تا به راحتی توسط مردم انتخاب شود.
7274/6060
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.