به گزارش ایرنا رضا آریایی روز یکشنبه در شورای مدیریت بحران در محل فرمانداری بروجرد افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و بارش ها انتظار می رود ستاد مدیریت بحران شهرستانها برای مقابله با بلایایی طبیعی آمادگی لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: بارش های هفته دوم آبان ماه در لرستان ممکن است سیل آسا باشد و باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و برگهای پاییز باعث مسدود شدن جداول می شود که باید مرتبا پاکسازی شود.
مدیر کل بحران استانداری لرستان گفت: شهرداری ها و دهیاریها باید نسبت به لایروبی جداول و نهرها اقدام کنند تا مشکلات جدی ایجاد نشود.
به گفته وی سیلابهای درون شهری ناشی از مشکلات مدیریت شهری است و باید مدیریت شود.
وی همچنین گفت: هشدارهای هواشناسی باید جدی گرفته شود و برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل مدیران و مسئولان همواره در حالت آماده باش بوده و در صورت بروز حوادث غیر مترقبه در صحنه حضور داشته باشند.
وی افزود: در مدیریت بحران وظیفه اطلاع رسانی به عهده فرماندار است و مدیران نباید بدون مرز اطلاع رسانی کنند.
آریایی اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی اطلاع رسانی باید مراقب شایعه پراکنی باشیم و مدیر شخصا اقدام به اطلاع رسانی کند...
وی تاکید کرد: یکی دیگر از مسائلی که باید در این فصل به آن توجه کنیم بحث آنفلوآنزای پرندگان است و تاکنون از وجود این بیماری در لرستان گزارشی نبوده و باید برای پیشگیری از این بیماری اقدامات لازم را داشته باشیم.
بخشدار مرکزی بروجرد گفت: تکلیف راههای روستایی باید مشخص شود و در فصل بارشها کار برف روبی جاده های روستایی مشخص شود.
محمد علی گودرزی افزود: با برف روبی راههای روستای در سنوات گذشته مشکل داشته ایم و بسیاری از راههای روستایی با بارش برف مسدود شدند.
وی اظهار کرد: هر ساله بسیاری از رودخانه ها در روستا های شهرستان دچار مشکل می شوند و محدود بودن دهیاریها موجب بروز مشکلات می شود.
وی بیان کرد: در محدوده روستاها پل هایی که در مسیر جاده ها هستند رها شده هستند و در صورت بروز مشکل سیلاب دچار مشکل جدی خواهند شد.
در این نشست محمد کرمی رئیس جمعیت هلال احمر بروجرد بر ضرورت هر چه سریعتر احداث پایگاه هلال احمر در مسیر ازاد راه اراک- خرم اباد تاکید کرد و گفت: قبل از فصل سرما باید با ماشین آلات برف روبی بخش خصوصی در روستاها قرارداد بسته شود که در صورت بارش برف و باران راههای روستایی سریعا بازگشایی شود.
معاون آموزش و پرورش بروجرد نسبت به ارتقا کیفیت مانورهای زلزله در مدارس تاکید کرد و گفت: این نهاد هم اکنون با 50 هزار دانش آموز و 400 واحد آموزشی دارای مدارس فرسوده و خطر ساز بوده و انتظار می رود سازمان نوسازی در زمینه جذب اعتبار لازم برای احیای مدارس فرسوده اقدام نماید.
7190/ 6052
خبرنگار :علیرضا سلیمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.