به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید افزود : توفیقات بسیار خوبی در سال گذشته کسب شد که نشان از وحدت ، همدلی و انسجام گروهی مجموعه نیروهای صف و ستاد داشت . وی به کسب رتبه نخست جشنواره شهید رجایی ، رشد چند پله ای میانگین نمرات نهایی دانش آموزان و کسب افتخارات متعدد در عرصه های علمی ، پژوهشی ،ورزشی ،فرهنگی و هنری اشاره کرد و ادامه داد : باید در آغاز سال تحصیلی جدید هم پیمان شویم تا با شادی و نشاط سالی تحصیلی موفقیت آمیزی را برای دانش آموزان رقم بزنیم . دریکوند تصریح کرد : باید گام ها را مصمم برداشت و برای بالندگی و پیشرفت دستگاه تعلیم و تربیت با دقت برنامه ریزی کرد .

دریکوند در ادامه به نشست مدیران کل استانها با مقام عالی وزارت اشاره کردو گفت : نوید های خوبی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان ، خرید تجهیزات ورزشی و بهداشتی مدارس ، تهیه و توزیع تجهیزات هنرستان های فنی حرفه ای داده شده که نهایتاً تا یک ماه آینده محقق خواهد شد .

وی در ادامه به تئوری پنجره شکسته اشاره کرد و افزود : در هر کاری آسیب هایی وجود دارد که باید به دقت تجزیه و تحلیل شوند و به چالش جدی برای دستگاه تبدیل نشوند . دریکوند بر این نکته تاکید کرد که در یک سیستم فعال باید زمانی را هم به رفع معلول و شناسایی علت اختصاص داد و افزود : اگر نتوانیم آسیب ها را به موقع مرتفع کنیم دیگران ورود کرد ه و ما را نقادی خواهند کرد . وی توجه به شبکه های ارتباطی اجتماعی و مجازی را یک ضرورت برشمرد و گفت : باید به موقع این فضاها را رصد کرد و اتفاقات و رویدادها را مدیریت کرد .

وی در ادامه تصریح کرد : با زور ،اجبار و فضای رعب و وحشت نمی توان در حوزه تعلیم و تربیت تاثیر گذار بود . دریکوند ادامه داد : کار تعلیم و تربیت نیازمند نفوذ در دلها و اقتدار است . و نفوذ در دلها لازمه جلب اعتماد است و اعتماد هم شاخص اصلی سرمایه اجتماعی است . وسرمایه اجتماعی هم لازمه توسعه است .

وی اعتماد را مشخصه اصلی موفقیت یک مجموعه برشمردو تاکید کرد : اگر اعتماد متقابل بین اعضای یک مجموعه وجود نداشته باشد توفیق آنچنانی حاصل نخواهد شد .

دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که اعتماد پدیده ای شکننده است و ادامه داد : اعتماد دیر به دست می آید و سریع هم از دست می رود . وی به ابعاد اعتماد هم اشاره کرد و افزود :صداقت در گفتار و کردار، شایستگی ،ثبات و پایداری ، وفاداری و شفافیت و روراستی است که می تواند اعتماد دیگران را جلب کند . دریکونددر ادامه سخنان خود تصریح کرد : اگر مدیری بتواند به دیگران ثابت کند که دنبال منافع جمعی است ، تنها در مقام دستوری ظاهر نمی شود و خود نیز به ایفای نقش می پردازد ، عادل و منصف است ، دارای احساس و عاطفه است ، محرم راز دیگران است ، در اعتقادات و منش خود پایدار است و می تواند شایستگی خود را به اثبات برساند ، آن موقع است که اعتماد دیگران را به خود جلب می کند .

دریکوند همچنین به آمادگی مدیران برای شروع بانشاط سال تحصیلی اشاره کرد و گفت : مدیران باید به دقت برنامه های خود را کنترل کنند تا در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان با مشکلی مواجه نشوند .

وی همچنین تاکید کرد : در برنامه های نمادین بازگشایی مدارس باید از مدیران ارشد ، مسئولین و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نخبگان دعوت به عمل آید تا در جریان کار آموزش و پرورش قرار گیرند و بتوان از ظرفیت آنان به نفع دستگاه تعلیم و تربیت و دانش آموزان بهره برد . دریکوند بر بازدید مستمر مدیران و معاونین آموزشی از مدارس تاکید کرد و گفت : مدیران باید از راهبد سرعت عمل استفاده کنند.

 

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 743649
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.