به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه که به ریاست دکتر ساکی ودر سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مرادیان و گراوند به ترتیب مسئول و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر شیخیان معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه، دکتر فرهادی مدیر آموزش معاونت آموزشی دانشگاه، داریوش طرهانی سرپرست حراست دانشگاه ،سید محمد شاهرخی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه و جمعی از کارشناسان فرهنگی دانشگاه حضور داشتند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در این جلسه با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم (ع) گفت: کسی که می تواند به برادر دینی خود کمک کند و او را از خطایی باز دارد، اگر این کار را نکند مانند خیانت است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مرادیان عنوان کرد: این حدیث در واقع ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را برای ما روشن می کند.

وی تأکید کرد: کار فرهنگی کار فوق العاده دشورای است. حجت الاسلام و المسلمین مرادیان ادامه داد: اگر دغدغه ی اصلاح وجود داشته باشد سختی آن دو چندان می شود ضمن این که امر به معروف و نهی از منکر سخت ترین بخش کارهای فرهنگی می باشد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه گفت: برای این برنامه باید برنامه ریزی ویژه صورت گیرد چرا که به راحتی محقق نخواهد شد. وی همچنین ابراز داشت: اهمیت این موضوع برای مسئولین و پرسنل باید روشن شود. حجت الاسلام مرادیان تأکید کرد: نحوه ی امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است و ضرورت دارد که برای این مقوله برنامه ی خاص و ویژه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: فراموش نکنیم امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است و بر تمامی مسلمانان واجب است که آن را صورت دهند. حجت الاسلام والمسلمین مرادیان در پایان ابراز داشت: امیدوارم در راستای اجرای این فریضه ی واجب دینی همه ی ما به صورت جدی و مهم اقدام کنیم.
در این جلسه همچنین سید محمد شاهرخی مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه گزارشی از برنامه های این ستاد و برنامه های ابلاغ شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به حوزه ی وسیع تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی لرستان از بهداشت و درمان گرفته تا آموزش و پژوهش ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و البته دشورای های آن مشخص می شود.

دکتر ساکی عنوان کرد: نیاز به آموزش در بین پرسنل یک اصل است و در راستای برنامه های امر به معروف و نهی از منکر محقق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: البته آموزش نیاز همه ی سطوح است و شامل همه ی ما می شود.

دکتر ساکی ابراز داشت: آموزش باید مستمر باشد و به حوزه های مختلف ورود کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ما برنامه امر به معروف و نهی از منکر را به فال نیک می گیریم و آمادگی داریم برای تحقق آن نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739092
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.