به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی پلدختر در آیین بهره برداری از استخرهای ماهیان گرمابی به خبرنگار ایرنا گفت: این چهار طرح پرورش ماهی هر کدام به ظرفیت چهار تن در مجموع 16 تن به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال در یک دوره 6 ماهه تولید دارند.
میرزا محمد مرادی هزینه هر یک از این طرح ها را 273 میلیون و 500 هزار ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار این طرح ها با پیگیری نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی و توسط اداره کل شیلات استان تامین شده است.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح های پرورش ماهیان گرمابی اردیبهشت ماه امسال آغاز شد که با تکمیل آنها برای چهار نفر به صورت مستقیم و برای هشت نفر به صورت غیر مستقیم در منطقه واشیان پلدختر اشتغالزایی کرده اند.

** بهره برداری طرح هادی روستاهای گری بلمک و چشمه شیرین پلدختر
در نخستین روز از هفته دولت همچنین در آیینی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان پلدختر طرح هادی روستاهای گری بلمک و چشمه شیرین پلدختر به بهره برداری رسید.
فرماندار پلدختر در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این طرح با اعتباری بیش از پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شد که گام نخست آن سال 95 و گام دوم بهار 96 انجام شده است.
نعمت الله دستیاری افزود: گام نخست این طرح که کل سطح روستاهای گری بلمک و چشمه شیرین را پوشش می دهد، به صورت امانی توسط ماشین آلات بنیاد مسکن انجام شده است.
وی گفت: برای این طرح حدود 6 هزار و 700 مترمکعب عملیات خاکبرداری، چهار هزار و 500 مترمکعب ساب بیس و سه هزار و 700 مترمکعب بیس اجرا شده است.
فرماندار پلدختر اظهار کرد: گام دوم این طرح با اجرای آسفالت با حجم 2 هزار تن و سطح اجرایی 12 هزار مترمربع اجرا و بهره برداری شده است.
در آیین بهره برداری از این طرح ها نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان پلدختر حضور داشتند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.