به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: لرستان یکی از استان ‎هایی است که از وجود معضل بیکاری رنج می ‎برد همچنین کار سختی برای رفع این مشکل پیش رو است.
وی به افتتاح 22 طرح در لرستان با صرف اعتبار 30 میلیارد ریال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اجرای سیاست‎ های اقتصاد مقاومتی انتخاب شد و در راستای جذب اعتبارات رونق تولید در بین سه استان برتر کشور قرار گرفت.
بازوند بیان کرد: لرستان در حوزه مناسب ‎سازی معابر یکی از استان های برتر کشور محسوب می ‎شود.
وی گفت: شستا و صندوق بازنشستگی در لرستان سرمایه‎ گذاری‎ هایی دارند اما با توجه وجود معضل بیکاری در کشور انتظار می‎ رود توجه بیشتری در حوزه سرمایه‎ گذاری به استان لرستان شود.
استاندار لرستان با اشاره به رشد 111 درصدی توسعه اقتصادی استان در سال گذشته اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 640هزارو 90 میلیارد ریال با کمک بانک ها، هلدینگ سرمایه گذاری، دولت و بخش خصوصی در لرستان صورت گیرد.
بازوند به برگزاری 172 جلسه با 778 مصوبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان اشاره کرد و گفت: با وجود همکاری بانک‎های استان با این ستاد، گاه هیأت مدیره بانک ‎ها مصوبات را در فاصله زمانی طولانی بررسی می‎کنند.
وی ادامه داد: در لرستان ستاد احیای ظرفیت های راکد تشکیل شده است که اقدامات خوبی پس از برجام در استان رخ داده است.
وی بیان کرد: سهم استان در اعتبار دولتی 7هزارو 920 میلیارد ریال است که 3.6 دهم درصد را به خود اختصاص می دهد که انتظار می رود این سهم با توجه به توسعه استان بیشتر شود.
وی در خصوص کارخانه پارسیلون گفت: گفت: مصوبه کمیسیون اجتماعی در ارتباط با پارسیلون تصویب شده اما سازمان تامین اجتماعی تاکنون مشکل را برطرف نکرده است.
جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان لرستان عصر چهارشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.