به گزارش ایرنا، محمدجعفر بدری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات دادگستری لرستان با بیان اینکه در سال گذشته این میزان پرونده وارد دستگاه قضایی لرستان شده و به همین میزان هم پرونده مختومه شده است اظهار کرد: میانگین پرونده ورودی به دادگستری لرستان از میانگین کشوری پایین تر بوده و قضات در فضای خوبی توانسته اند به دعاوی رسیدگی کنند.
وی افزود: در مجموع از پرونده های وارده به سیستم دادگستری تنها 17 درصد به دادگاههای تجدید نظر ارجاع داده شده اند.
وی در ادامه گفت: در سال گذشته 3 هزارو 600 کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر در استان بوده که اغلب متهمین این پرونده ها دستگیر و حکم آنها صادر شده است.
به گفته وی همچنین در سال گذشته یک هزار و 777 قبضه اسحله در استان کشف شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به برخی طرح های نیمه تمام استان و پروژه زیرگذر بهارستان خرم آباد نیز گفت: برخی طرح های خدماتی بدون برنامه و اعتبار مورد نیاز آغاز به کار می کنند و در نیمه راه با تعطیلی طرح موجب نارضایتی مردم می شوند.
بدری افزود: طرح زیرگذر بهارستان در خرم آباد بدون داشتن اعتبار مورد نیاز از دو سال قبل شروع شده که به دلایل مختلف این طرح تعطیل شده و دستگاه قضایی با تلاش های سازمان بازرسی و دادستان مرکز استان افراد و دستگاههای متولی را احضار کرده است.
وی گفت: دستگاه قضایی و امنیتی در استان اقدامات گسترده ای را انجام داده و با هماهنگی و همکاری بین بخشی توانسته ایم با اقدامات پیشگیرانه از وقوع برخی جرایم جلوگیری کنیم.
وی به حضور حداکثری مردم در انتخابات نیز اشاره کرد و افزود: حضو مردم همه نقشه های شوم دشمنان را خنثی کرد و مردم در فضایی آزاد و سالم در پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی ادامه داد: حدود 30 گزارش در خصوص انتخابات اخیر تشکیل شده که این تخلفات در رده های مختلف مدیریتی بوده و در حال رسیدگی به آنها هستیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در هر شرایط دستگاه قضا در استان زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری فراهم می کند ادامه داد: برای مبارزه با قاچاق کالا باید تولیدات داخلی با کیفیت وبا قیمت مناسب را به بازار عرضه کرده تا در زمینه پیشگیری از ورود کالای قاچاق موفق شویم.
بدری با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد هشت پرونده تخلفات مطبوعاتی نیز تشکیل شد، گفت: رسانه ها باید مرز انتقاد و تخریب را جدا کنند و یکی از ارکان سالم سازی دستگاهای مطبوعات هستند.
وی همچنین به نبود ثبات قیمت دارو در داروخانه ها اشاره کرد و گفت: داروخانه ها اغلب در قیمت دارو ثبات نداشته و این موضوع به تعزیرات حکومتی ابلاغ شده است.
بدری اضافه کرد: هیچگونه فعالیت گروه های تکفیری تروریستی در لرستان گزارش نشده است و استان لرستان در کمال آرامش و امنیت بسر می برد.
اخبار منتشر شده در این زمینه را در ایرنای لرستان به نشانی http://www.irna.ir/lorestan و کانال تلگرامی irnalorestan@ را نیز می توانید مشاهده کنید.
/6060/3210
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.