به گزارش خبرنگار ایرنا قدرت الله فلاح نژاد سه شنبه در دیدار با کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان ضمن قدردانی از زحمات مدیر و پرسنل جهادکشاورزی شهرستان سلسله و مراکز تابعه با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش های اصلی در هر جامعه است، افزود: قابلیت ها و ارزش افزوده ای که این بخش به همراه دارد قابل قیاس با سایر بخش ها نیست.
وی با بیان اینکه حدود 90 درصد توان اقتصادی شهرستان سلسله مبتنی بر کشاورزی است، خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم بخش کشاورزی موفقی داشته باشیم که دارای بخش خدمات قدرتمندی باشد.
وی تصریح کرد: ظرفیت و اشتغال در بخش صنعت و کشاورزی با توجه به پیشرفت های علوم و فنون هر روز کمتر می شود و همین امر می طلبد که در بخش خدمات مرتبط با کشاورزی تلاش خود را بیشتر کنیم تا سهم اشتغالی که در بخش کشاورزی تعهد داریم فراهم شود.
فلاح نژاد با اشاره به وجود منابع آبی و خاکی بی نظیر در شهرستان سلسله عنوان کرد: با توجه به محدودیت های منابع و کمبود امکانات طبیعی که در این بخش داریم باید به دنبال افزایش بازدهی از سطح باشیم.
وی با تاکید بر ترویج کشت های تجاری و درآمدزا گفت: شهرستان سلسله در بخش باغداری دارای ظرفیت فوق العاده ای است که با فعالیت هایی از قبیل ترویج کاشت درختان مثمر در حاشیه کانال های آبیاری می توانیم بدون تغییر کاربری اراضی کشاورزی شاهد افزایش سطح باغات شهرستان باشیم.
وی تاکید کرد: توسعه امری انتزاعی نیست بلکه استفاده از همین ظرفیت های مغفول و کوچک است که با توجه به آن ها می توانیم شاهد افزایش راندمان در بخش تولید و کشاورزی شهرستان و به تبع آن افزایش اشتغال باشیم.

** پیش بینی بیش از 300 هزار تن تولید در بخش کشاورزی شهرستان در سال 96
مدیر جهاد کشاورزی سلسله نیز با اشاره به پیش بینی تولید بیش از 300 هزار تن محصول در بخش کشاورزی شهرستان سلسله گفت: سال 95 کل تولیدات بخش کشاورزی شهرستان سلسله 220 هزار تن بود.
هادی سپهوند با اشاره به ایجاد 473 شغل توسط جهاد کشاورزی شهرستان سلسله در سال 95 عنوان کرد: برای اجرای طرح کاداستر در شهرستان سلسله قراردادی با سقف اجرای پنج هزار هکتار توسط شرکت های بخش خصوصی با سازمان جهاد کشاورزی در سال 95 بسته شد که تاکنون 2 هزار و 500 هکتار آن اجرایی شده است و پیش بینی می شود با توجه به سرعت عملی کار امید است تا پایان سال 96 کل پنج هزار هکتار تعهد شده اجرایی شود.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به تولید سه هزار و 500 تن ماهیان سردآبی و دارا بودن رتبه سوم استان در زمینه تولید ماهیان سردآبی خاطرنشان کرد: شهرستان سلسله با تولید 57 میلیون قطعه بچه ماهی رتبه نخست استان را در تولید بچه ماهی به خود اختصاص داده است.
سپهوند با اشاره به کاشت چغندرقند در سطح یکهزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان گفت: سطح زیر کشت چغندرقند شهرستان در سال گذشته یکهزار هکتار بود که با توجه به این افزایش سطح پیش بینی می شود بیش از 85 هزار تن چغندر قند برداشت شود و شهرستان سلسله هم در زمینه سطح زیر کشت و هم در تولید چغندرقند رتبه نخست استان را به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به پیش بینی برداشت یکهزار و 200 تن کلزا در سال زراعی جاری تصریح کرد: شهرستان سلسله در بخش تولید گوشت مرغ و عسل دارای رتبه چهارم، در تولید تخم مرغ و گوشت قرمز دارای رتبه 6 و در تولید شیر رتبه چهارم استان را دارد.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله با تاکید بر لزوم کاشت گیاهان دارویی در شهرستان سلسله عنوان کرد: با توجه به درآمدزا و به صرفه بودن و ایجاد اشتغالی که کاشت گیاهان دارویی می تواند به همراه داشته باشد ضرورت دارد با پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت از کشاورزان کاشت گیاهان دارویی را در شهرستان ترویج دهیم.
وی با اشاره به افزایش 170 هکتاری سطح زیر کشت باغات در سال 96 در شهرستان سلسله افزود: در حال حاضر سطح زیر کشت باغات مثمر شهرستان چهار هزار هکتار است.
شهرستان سلسله از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/3022
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.