به گزارش ایرنا اصغر حقی پور روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل سالن جلسات صدا و سیما مرکز لرستان با اشاره به اینکه برای ساخت این درب مطهر 10میلیارد ریال هزینه شده است که بخشی از آن نذورات مردمی می باشد اظهار کرد: پنج میلیاردو 800میلیون ریال از این اعتبار از هزینه های تنخواه ستاد در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: به دلیل وجود نقوش برجسته و معنی دار در این درب، نیازمند قلم زن های ماهر بوده ایم که هشت نفر از هنرمندان اصفهانی برای این کار در نظر گرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت درب حرمین امامین عسگرین و ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج) به نام استان لرستان ثبت شده است گفت: عملیات ساخت این درب مطهر از مهرماه سال 94 آغاز و تا پایان اسفند 95 به طول انجامید و 376 کیلو گرم استیل، 700 کیلو گرم مس، 15 متر مربع شیشه کریستال، 2 کیلو گرم طلا و 102 قطعه میناکاری در ساخت این سردرب ها بکار برده شده است.
به گفته وی ستاد بازسازی عتبات و عالیات در لرستان تاکنون 120میلیارد ریال نذورات مردمی(وجوه نقد، طلا، زیور آلات و غیره) جمع آوری و در بازسازی عتبات استفاده شده است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال 82 به صورت خودجوش آغاز بکار کرده و در سال 83 رسما پروژه ها را زیر نظر مقام معظم رهبری انجام داده است.
حرم امامین عسکریین، آرامگاه ابوالحسن علی بن محمد امام دهم و ابو محمد حسن بن علی امام یازدهم شیعیان (معروف به عسکریین) در سامرای عراق است.
همچنین نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون دختر محمد بن علی التقی (امام نهم شیعیان) و خواهر علی بن محمد (امام دهم شیعیان) نیز در حرم شهر سامرا بخاک سپرده شده‌اند.
سرداب غیبت (محل آغاز غیبت حجت بن الحسن) نیز در ضلع غربی حرم سامرا واقع است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.