دراین دورازانتخابات شورای شهربروجرد مردم از روی عقل و آگاهی منتخبین خود را راهی شورای شهر کردند تا با حضور آنها شاهد تحول و اصلاح درشورا شهروشهرداری بروجرد باشند.
درابتدای امر222 داوطلب اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد در نهایت 191 تن تایید صلاحیت که در نتیجه با انصراف برخی و تایید صلاحیتی چند تن دیگررقابت در روز انتخابات بین 187 داوطلب مرد و زن صورت گرفت.
رقابتی که به ازای هر صندلی در شورای 9 نفره شهر بروجرد حدود 21 رقیب وجود داشت رقبایی ازطیف ها و صنف های مختلف، اصلاح طلب و اصولگرا، برخی مستقل و برخی میانه رو حضور داشتند.
دراین دوراز انتخابات همه آمدند، چپ و راست، فرهنگی، نظامی، معلم و مخترع، کارمند و بیکارهمه آمدند تا با ارائه برنامه های خود بتوانند صندلی در شورای شهر برای خود برگزینند.
درمیان برنامه های تبلیغاتی داوطلبان شیوه های مختلف به کار گرفته شد، برخی ازبانوان با زیر پا گذاشتن قداست بانوی مسلمان و ایرانی با عکس های فتوشاپی خود تلاش کردند رای مردم را به نفع خود جمع کنند.
برخی با ارائه کنسرت های خیابانی قصد فریب جوانان را داشتند و برخی با دادن شام های آنچنانی تلاش کردندهمه چیز را به نفع خود تغییر دهند.
چند تن از داوطلبان رد صلاحیت شده تا دقیقه 90 تلاش کردند تا صلاحیت آنها تایید شود و برخی دیگرازافرادی که صلاحیت آنها درهفته تبلیغات تایید شده بود تلاش کردند با ارائه برنامه های اصولی و مدون و برخی دیگر با التماس رای مردم را برای خود جمع کنند.
درمیان همه این آشوب و جنجال انتخاباتی حلقه مفقود شده معرفی تعهدها و تخصص ها بود، کمتر نامزدی تلاش کرد از نقاط قوت خود در راستای رفع مشکلات و چالش های شهر بگوید و بیشترتوان خود را بر تخریب رقیب دادن شام و ناهار و قسم برای جمع آوری رای صرف کردند.
در نهایت در این دور ازانتخابات شورای شهر بروجرد از شورای پیش 2 نفر توانستند دوباره به شورای پنجم راه یابند، اشرف چگنی و موسی نیکوکار(جوجو) که دومی با ریزش شدید آرای قومیتی اش به هر صورت توانست در شورا بماند.
علی روزبهانی، اشرف چگنی و محمد ابراهیم بیاتی عضو لیست احیاگران شهر، محمد پرهام، فریبرز محسنی و رضا بهنودفرسه عضو لیست یاران باران با گرایش اصلاح طلبی بوده که موفق به حضور در شورا شدند.
با توجه به نوع انتخاب مردم بروجرد در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرو نه گفتن آنها به پوسترهای فتوشاپی برخی نامزدها، عدم رای دادن به اعضای شورای چهارم وانتخاب مردم از روی لیست می توان فهمید که مردم بروجرد چشم انتظارتوسعه و پیشرفت هستند و از زد و بندهای سیاسی و جناحی در شورا و شهرداری خسته شده اند.
بیشترمردم بروجرد از عقب ماندگی های یک دهه این شهرخسته شده اند و از منتخبین خود می خواهند با درایت و تدبیر لازم شورایی قانونمند را تشکیل و وراه خدمت به رای مردم و توسعه، عمران و آبادانی بروجرد را با سرعت هرچه تمام تر طی کنند.
تکمیل طرح های نیمه تمام مانند پل رو گذر رودکی با سه سال وقفه در انجام کار، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و کمک به رفع بحران مالی شهرداری، ارائه برنامه های اصولی و کارشناسانه برای برون رفت از فشار بدهی های شهرداری به دستگاه های خدمات رسان، بیمه تامین اجتماعی و به روز کردن حقوق کارگران و کارمندان زحمتکش شهرداری و جلوگیری ازجذب نیرو در شهرداری، واگذاری زمین به پرسنل شهرداری که از سال 83 تاکنون با پرداخت مجموع پول از آن زمان تاکنون همچنان چشم انتظار می باشند را از مهمترین مطالبات مردم ازمنتخبین خود در شورای شهر بروجرد می دانند.
امروز مردمی که در 29 اردیبهشت در پای صندوق های اخذ رای آمده و با انتخاب افرادی توانمند و کارآمد به بسیاری برنامه های تبلغاتی دیگرنامزدها پاسخ 'نه ' داده اند تقاضا دارند هر منتخب مردم در شورای شهردراینده چند تن از دوستان و آشنایان خود را در شهرداری مشغول به کار نکرده و بعد از پایان دوره چهارساله شورای شهر شاهد این نباشیم که یک هزارو 700 نیروی شهرداری بروجرد به 2هزارو 700 تن رسیده است.
شهروند بروجردی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به کاهش تعداد اعضای شورای شهر از 13تن به 9 تن انتظار می رود 9 عضو شورای شهرپنجم بتوانند با تفاهم، همدلی و بدور از گرایش های حزبی و سیاسی در راستای توسعه و پیشرفت شهرگام بردارند.
مریم حمزه لو افزود: با توجه به اوضاع نابسامان شهر بروجرد و مشکلات و چالش های پیشروانتظار می رود افرادی که با رای مردم بر صندلی شورای شهرتکیه می زنند با تمام توان از حقوق مردم دفاع کنند.
وی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی درزمان تبلیغات ازطرح ها و برنامه های خود برای پیشرفت وآبادانی بروجرد سخن گفتند که امیدواریم این سخنان در حد شعار و وعده باقی نماند.
یکی دیگراز شهروندان بروجرد گفت: مبلمان شهری امروز بروجرد در شان این شهربا این آوازه و مردم فرهنگ دوست آن نیست، درسال های اخیرشاهد هیج گونه رشد و توسعه شهری نبوده ایم.
سارا بخشی زاده افزود: شورای چهارم آنگونه که باید به وظیفه خود عمل نکرده است واین امرموجب عقب ماندن بروجرد از قطار توسعه وپیشرفت شده است.
وی اضافه کرد: مردم از شورای شهر بروجرد انتظارایجاد شغل واحداث واحد صنعتی ندارند شهروندان انتظاردارند منتخبان جایگاه واقعی بروجرد را حفظ نمایند و اجازه ندهند بیش ازاین بروجرد مبلمان بافت شهری آن ازبین برود.
وی تاکید کرد: آنچه موجب ناکارآمدی شورای شهر می شود 2 دستگی ناشی ازگرایش های چپ و راست وصنفی وحزبی دربین اعضای شورای شهربود و این بزرگترین آفتی است که سلامت شورای شهر و خدمت بی منت به مردم را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی اظهار کرد: متاسفانه شهرستان بروجرد در دهه اخیر در بسیاری از بخش ها پیشرفت چندانی نداشته و نسبت به شهرهای هم طراز خود عقب مانده است لذا امیداوریم با وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهر، و انتخاب شهرداری توانمند، شجاع و کاربلد بتوان از مجموع مشکلات موجود در شهرداری و شهر بروجرد به سلامتی گذر کرد.
یک شهروند دیگر بروجردی گفت: مهمترین وظیفه شورای شهررسیدگی به مشکلات شهری و ایجاد رفاه نسبی در جامعه است و اعضای شورا از بین مردم و از بطن جامعه انتخاب می شوند بنابراین زمانی که بر کرسی شورا می نشینند نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کرده ونباید به گونه های رفتار کنند که همین مردمی که در زمان انتخابات هر نامزد برای اخذ رای و ورود به شورا به دنیال آنها می دوید فردا درب شورا بر روی او بسته باشد.
احمد یاراحمدی که کارشناس ارشد شهرسازی است گفت: اعضای شورای شهر باید برای موفقیت و حل مشکلات از نخبگان عرصه شهرسازی مشاوره و راهکار بگیرند.
وی گفت: در زمان تبلیغات انتخابات شعارها و وعده های نامزدهای انتخاباتی بسیاری از نامزدهای انتخاباتی شنیده شد که امیدواریم که منتخبان به عهد و پیمان خود برای رفع مشکلات شهرستان جامعه عمل بپوشانند.
یاراحمدی افزود: امید است نمایندگان آینده مردم بروجرد در شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای خارج کردن بروجرد از رکود بکار گیرند و با توسعه این شهرازنظر توسعه مراکز تفریحی، گردشگری و فرهنگی واقتصادی بروجرد را از بن بست خارج کنند.
وی اظهار کرد: هم اکنون طرح های بزرگی در شهر بروجرد مانند پل رو گذر میدان رودکی دردست اجراست که تکمیل و بهره برداری از آن پس از گذشت حدود چهار سال نیاز به همت شورا و شهرداری دارد.
یکی دیگرازشهروندان بروجرد توجه به بهداشت کشتارگاه بروجرد، ارتقاسطح پاکیزگی و یهداشت سطح شهر، افزایش سرویس های آبخوری وبهداشتی پارک ها و سطح شهر را از جمله نیازهای ضروری مردم در شهر دانست.
وی ایجاد بازارچه های عرضه میوه و تره بار به صورت ثابت درهرمنطقه و جلوگیری ازراه اندازی بازارهای روزانه که چهره زیبایی برای شهر نداشته را ازدیگرضروریات دانست و گفت: باید برای تکریم عرضه کنندگان میوه و تره بار واحترام به مردم این مراکز دایر و کیوسک های عرضه میوه در نقاط مختلف شهر که قارچ گونه سبز شده و چهر شهر را نا زیبا نموده اند جمع آوری شوند.
مریم حمزه لو یکی دیگراز شهروندان بروجرد در این باره گفت: با توجه به کاهش تعداد اعضای شورای شهر از 13تن به 9 تن انتظار می رود 9 عضو شورای شهر بتوانند با تفاهم، همدلی و بدور از گرایش های حزبی و سیاسی در راستای توسعه و پیشرفت شهرگام بردارند.
مریم حمزه لو افزود: با توجه به اوضاع نابسامان شهر بروجرد و مشکلات و چالش های پیشروانتظار می رود افرادی که با رای مردم بر صندلی شورای شهرتکیه می زنند با تمام توان از حقوق مردم دفاع کنند.
وی گفت: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی در زمان تبلیغات انتخابات از طرح ها و برنامه های خود برای پیشرفت وآبادانی بروجرد سخن گفتند که امیدواریم این سخنان در حد شعار و وعده باقی نماند.
یکی دیگراز شهروندان بروجرد گفت: مبلمان شهری امروز بروجرد در شان این شهربا این آوازه و مردم فرهنگ دوست آن نیست، درسال های اخیرشاهد هیج گونه رشد و توسعه شهری نبوده ایم.
سارا بخشی زاده افزود: شورای چهارم آنگونه که باید به وظیفه خودعمل نکرده است و این امر موجب عقب ماندن بروجرد از قطار توسعه وپیشرفت شده است.
وی اضافه کرد: مردم از شورای شهر بروجرد انتظارایجاد شغل واحداث واحد صنعتی ندارند شهروندان انتظاردارند منتخبان جایگاه واقعی بروجرد را حفظ نمایند و اجازه ندهند بیش ازاین بروجرد مبلمان بافت شهری آن ازبین برود.
وی تاکید کرد: آنچه موجب ناکارآمدی شورای شهر می شود 2 دستگی ناشی ازگرایش های چپ و راست دربین اعضای شورای شهراست و این بزرگترین آفتی بود که سلامت شورای شهر و خدمت بی منت به مردم را تحت الشعاع قرار می داد.
وی اظهار کرد: متاسفانه شهرستان بروجرد در دهه اخیر در بسیاری از بخش ها پیشرفت چندانی نداشته و نسبت به شهرهای هم طراز خود عقب مانده است لذا امیداوریم با وحدت و همدلی بین اعضای شورای شهرمشکلات موجود در شهرداری و شهر بروجرد به سلامتی گذر کرد.
یک شهروند دیگر بروجردی گفت: مهمترین وظیفه شورای شهر رسیدگی به مشکلات شهری و ایجاد رفاه نسبی در جامعه شهری است واعضای شورا از بین مردم و از بطن جامعه انتخاب می شوند براین اساس زمانی که بر کرسی شورا می نشینند نباید بین خود و مردم فاصله ایجاد کرده ونباید به گونه های رفتار کنند که همین مردمی که امروز هر نامزد برای اخذ رای و ورود به شورا به دنبال آنها می دوند فردا درب شورا را بر روی مردم ببندند.
احمد یاراحمدی که کارشناس ارشد شهرسازی است گفت: اعضای شورای شهر باید برای موفقیت و حل مشکلات از نخبگان عرصه شهرسازی مشاوره و راهکار بگیرند.
وی گفت: در زمان تبلیغات شعارها و وعده های نامزدهای انتخاباتی بسیاری شنیده شد که امیدواریم منتخبان شوراعهد و پیمان خود را در این زمان بیاد داشته ومشکلات شهرستان را فراموش نکنند.
یاراحمدی افزود: امیدواریم نمایندگان آینده مردم بروجرد در شورای اسلامی شهر تمام تلاش خود را برای خارج کردن بروجرد از رکود بکار گیرند و با توسعه این شهر ازنظر توسعه مراکز تفریحی و فرهنگی، امور زیرساختی، آسفالت، بهینه سازی پارک ها و فضای سبز بروجرد را از این نابه سامانی خارج کنند.
وی خواستار تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام شد واظهار کرد: هم اکنون طرح های بزرگی در شهر بروجرد مانند پل رو گذر میدان رودکی دردست اجراست که تکمیل و بهره برداری از آن پس از گذشت حدود چهار سال نیاز به همت شورا و شهرداری دارد.
یکی دیگر از شهروندان بروجرد توجه به بهداشت کشتارگاه بروجرد، ارتقاسطح پاکیزگی و یهداشت سطح شهر ،افزایش سرویس های آبخوری وبهداشتی پارک ها و سطح شهر را از جمله نیازهای ضروری مردم در شهر دانست.
وی ایجاد بازارچه های عرضه میوه و تره بار به صورت ثابت را یکی ازضروریات شهر دانست و گفت: باید برای تکریم عرضه کنندگان میوه و تره بارو احترام به مردم این مراکز دایر و کیوسک های عرضه میوه در نقاط مختلف شهر که قارچ گونه سبز شده و چهر شهر را نا زیبا نموده اند جمع آوری شوند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در بروجرد برگزار می شود.
بروجرد با داشتن بیش از350 هزار تن جمعیت دومین شهرستان پرجمعیت بروجرد محسوب شده و دارای 9 عضو شورای شهر است.
6052
خبرنگار: آمنه صارمی**انتشار دهنده : مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.