خدانظر دریکوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا به تلاش های مغرضانه برخی افراد برای تخریب جایگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: برخلاف ادعای جهت دار برخی افراد، دستگاه تعلیم و تربیت خود را مقید به ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی در چارچوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی نظام می داند.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش بارها اعلام کرده که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه و کتاب قانون دستگاه تعلیم و تربیت است و طبق این سند حرکت جز در چارچوب معیارها و اصول دینی، ارزشی و تربیتی اسلامی قابل قبول نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تکذیب برخی مطالب مطرح شده در فضاهای مجازی درخصوص تدریس برخی کتب در مدارس و یا اجرای کامل مفاد سند 2030 افزود: ارزش زدایی از آموزش و پرورش، تضعیف و تخریب دستگاه تعلیم و تربیت آسیب بسیار بزرگی است که تبعات غیرقابل جبرانی به دنبال خواهد داشت که به نفع هیچ شخص یا گروهی نیست.
دریکوند در ادامه به الحاق یک تبصره توسط وزارت آموزش و پرورش به سند 2030 یونسکو اشاره و اظهار کرد: آموزش و پرورش در این سند به صراحت اعلام کرده که خود را مقید به اجرای مفادی که در چارچوب نظام ارزشی و دینی کشور نباشد، نمی داند.
وی افزود: آموزش و پرورش از مدرسه به عنوان حیات طیبه تعبیر و تلاش می کند در این حیات طیبه دانش آموزانی خود باور و خداباور تربیت شوند که در تراز جمهوری اسلامی ایران باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: ملت مسلمان ایران به ویژه فرهنگیان شریف و پرتلاش نشان داده اند که تحت تاثیر القائات شیطانی و هجمه های تبلیغاتی افراد مغرض قرار نمی گیرند و این بار نیز ضمن برملا کردن نقشه های شوم افراد مغرض نشان خواهند داد که با منطق گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا می توان مسیر پیشرفت و توسعه کشور را ادامه داد و به آینده روشن کشور امیدوار بود.
وی تصریح کرد: فرهنگیان و دانش آموزان همگام با سایر اقشار بار دیگر پیشتازی و پیشگامی خود را در این انتخابات به منصه ظهور خواهد رساند و دشمنان نظام و انقلاب را مایوس و ناامید خواهند کرد.
رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالی‌رتبۀ این سازمان متعهد شدند تا اهداف دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را که نتیجۀ یک فرآیند گستردة مشورتی در سطح جهانی بود، در سیاست‌گذاری کلان ملّی خود از اول ژانویۀ 2016 اجرایی کنند. این دستور کار دارای 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه است.
یونسکو که به عنوان یک نهاد بین المللی در امر آموزش شناخته می‌شود، اجرای هدف چهارم توسعۀ را به عهده دارد که به سوی آموزش و یادگیری مادام‌العمر با کیفیت، برابر و فراگیر برای همه مطابق «سند توسعه پایدار2030 » قدم بر می‌دارد.
یونسکو سه نقش «هدایت و هماهنگی»، «نظارت و گزارش‌دهی»، و «ارتقای ظرفیت کارشناسی دولتها» را در این سند مد نظر قرار داده است؛ این موضوع در سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو در نوامبر 2015 به تصویب نهایی رسیده است.
3022/7274
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.