به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در پنجمین همایش علمی تعامل صنعت و دانشگاه در سالن همایش های اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: در ایران یا به بهره وری بی توجهی یا معنی آن را نمی دانیم.
وی اظهار کرد: نهادینه کردن بهره وری در جامعه و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی وظیفه دانشگاه ها است.
استاندار لرستان این استان را بسیار ثروتمند خواند و افزود: ابتدای حضور در لرستان وضعیت اقتصادی استان را آسیب شناسی کردیم که چرا این استان به رغم ثروتی که دارد، توسعه نیافته است.
وی اضافه کرد: فاصله غیر منطقی بین حرف و عمل، فقدان تعامل صنعت و دانشگاه، تنهایی و غربت بخش خصوصی در اقتصاد استان و اقدامات غیرکارشناسی که نقش ترمز را در اقتصاد ایفا می کردند از موانع توسعه لرستان شناخته شدند که همین عوامل موجب رکود صنایع شده بودند.
بازوند با بیان اینکه اختلاف زیادی بین سرانه درآمد و مصرف مردم لرستان وجود دارد، گفت: با دانشگاه ها وارد مذاکره شدیم که در این زمینه ها کمک کنند.
وی افزود: به رغم اینکه در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه به صورت کامل موفق نبودیم ولی همین که قرار است دانشگاه سردمدار توسعه در استان شود دستاورد بسیار ارزشمندی است.
استاندار لرستان اظهار کرد: باید علت ضعف تعامل دانشگاه و صنعت را شناسایی کنیم و همین طور نمونه های موفق این تعامل را درصورت وجود اعلام کنیم.
وی افزود: هزینه توسعه در صنعت امکان ندارد کم شود مگر اینکه دانشگاه به کمک آن بیاید؛ در واقع دانشگاه است که می تواند اصطکاک مسیر توسعه را کم کند.
بازوند در خصوص نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: دولت یارانه را با هدف کمک به تولید توزیع کرد اما در عمل این اتفاق نیفتاد و صنایع زیادی به دلیل ناتوانی پرداخت قیمت حامل های انرژی نتوانستند در این عرصه رقابت کنند.
وی افزود: اکنون برخی از اعطای رقم هایی به عنوان یارانه سخن می گویند که به هیچ عنوان شدنی نیست مگر اینکه قیمت حامل های انرژی چند برابر شود.
استاندار لرستان با تاکید بر لزوم علمی شدن بازاریابی و فروش اظهار کرد: دانشگاه باید در زمینه بازاریابی و فروش ورود کند و بخش صنعت گمان نکند با یک تولید می تواند بازار را به دست گیرد.
وی انعقاد قرارداد شرکت هلندی با روسیه برای فروش محصولات کشت و صنعت لرستان را به عنوان نمونه موفقی از بازاریابی معرفی کرد و گفت: ما نیز باید یاد بگیریم که قبل از ایجاد یک محصول به فکر بازار فروش آن باشیم.
بازوند افزود: برجام فرصت رایزنی و بازاریابی را برای ایران فراهم کرد اما متاسفانه برخی اقدامات نادرست مشکلاتی را برای کشور بوجود آوردند.
وی اظهار کرد: برای یک قرارداد بسیار بزرگ در استان لرستان با سرمایه گذاران عربستانی به توافق رسیده بودیم که با حمله عده ای به سفارت عربستان همه چیز به هم ریخت و این قرارداد لغو شد.
استاندار لرستان با اشاره به نامگذاری امسال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار کرد: در این راستا ما به نیروی پر کار و مدیر انقلابی نیاز داریم.
در این همایش تفاهم نامه ای با موضوع شبکه علمی کشور امضا شد.
پنجمین همایش علمی تعامل صنعت و دانشگاه با رویکرد بهره وری روز چهارشنبه با حضور مسئولان ملی و استانی و پژوهشگران در سالن همایش های اتاق بازرگانی استان لرستان آغاز شد.
3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.