به گزارش خبرنگار ایرنا سعید فرح بخش روز شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار دانشجو در 285 کد رشته محل در 33 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تحصیل می کنند ، بیان کرد :ن رشته های موجود در این دانشگاه بر اساس ماموریت مراکز انتخاب شده و از تداخل اشباع رشته های غیر ضروری در این دانشگاه پرهیز خواهد شد.
به گفته وی در این دانشگاه سیاست بومی گرایی دنبال می شود و در راستای توسعه رشته ها نیز با توجه به ظرفیت استان در زمینه گردشگری مهرماه آینده رشته هتلداری در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایجاد می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان همچنین گفت: در شهرستان بروجرد رشته ورشو سازی راه اندازی می شود.
فرح بخش ادامه داد :با افزایش نظارت بر سیستم آموزشی و مراکز دانشگاه سعی در کیفیت بخشی این دانشگاه شده بطوریکه در سه ماه آخر سال گذشته 85 بازدید از مراکز شهرستانی دانشگاه انجام شده است.

**هشت کرسی آزاد اندیشی در اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار می شود
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربرد لرستان گفت : تاکنون کرسی آزاد اندیشی در این دانشگاه برگزار نشده اما در سال جاری حدود 80 کرسی آزاد اندیشی برگزار خواهد شد.
به گفته وی هشت کرسی آزاد اندیشی در اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار خواهد شد که از این تعداد 2 مورد در راستای انتخابات و افزایش مشارکت خواهد بود.
وی به رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای کیفی گرایی و تربیت افراد تاثیر گذار در صنعت و اقتصاد اشاره کرد و افزود : راه اندازی 12 دفتر کارآفرینی از برنامه های اقتصاد مقاومتی این دانشگاه بود که خوشبختانه راه اندازی این دفاتر در تمام 33 مرکز جامع علمی کاربردی استان در سال گذشته محقق شد.
وی اظهار کرد: این دانشگاه در سال های گذشته با شرکت های دانش بنیان همکاری داشته و در این راستا راه اندازی سه مرکز رشد نیز از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
فرح بخش بر لزوم پشرو بودن دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای کار آفرینی و مهارت آموزی دانشجویان تاکید کرد و افزود :در این راستا کارگاه های حرفه ای و آموزشی مشاغل مورد نیاز بازار به صورت تخصصی برگزار می شود.
فرح بخش به حمایت مالی این دانشگاه از دانشجویان صاحب ایده اشاره کرد و ادامه داد : در سال جاری این دانشگاه با استفاده از صندوق علمی ریاست جمهوری با تسهیلات سود 2 تا 3 درصد به دانشجویان دارای ایده و طرح پرداخت می کند.
7274/6060
خبرنگار :مریم نریمانی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.