به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد حجت ‌الاسلام والمسمین حسن ترابی در نشست جامعه روحانیت حوزه های علمیه که دردفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، افزود: در دهه های اخیر بیش از70 مجتهد در این شهرستان سکونت داشتند آیت‌الله بروجردی(ره)، علامه بحرالعلوم، آیت‌الله نجفی بروجردی، علامه شهیدی، صامت بروجردی از جمله بزرگانی بودند که در بروجرد زندگی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه بروجرد یکی از حوزه‌های علمیه فعال منطقه است اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 400 تن از روحانیون و طلاب در 2 مدرسه حضرت امام‌صادق(ع) و حضرت ولیعصر(عج) در 2 سطح یک و 2 مشغول تدریس و تحصیل هستند که 29 استاد و کادراجرایی اداره این 2 مدرسه را برعهده دارند.
حجت الاسلام والمسلمین ترابی اضافه کرد: فقها وعلما پاسداران و حافظان عزت، عظمت و شرافت مردم هستند و تاریخ نشان داده که این اشخاص همیشه نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده اند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشوردر این نشست گفت: حوزه های علمیه با تلاش درراستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی، ضامن بقاء انقلاب اسلامی و پرچمدارمکتب اهل بیت(ع) در جهان بشمار می روند.
آیت الله سید محمدغروی افزود: حضرت آیت الله العظمی بروجردی خورشید فروزان عالم تشیع بود که در شهر بروجرد دیده به جهان گشوده وسال ها در این شهر زندگی کرد.
وی با اشاره به خدمات فراوان آیت الله بروجردی به عنوان مرجع عالم تشیع به جهان اسلام گفت: عالمان دیده بانان جهان اسلامند که امروز در کشور اسلامی ما حوزه های علمیه با تلاش درراستای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نقش مهم و برجسته ای در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی برعهده دارند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشوربیان کرد: ترسیم سیاست های کلان حوزه های علمیه و تصویب برنامه های آنها و نیز نظارت بر حوزه های علمیه از جمله رسالت های شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور است.
دراین نشست برخی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه سراسر کشور حجت السلام والمسلمین نواب و حجت الاسلام والمسلمین اخویان، مدیر حوزه های علمیه لرستان حضور داشتند.
6052/7273
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.