به گزارش خبرنگار ایرنا علی زندی فر روز دوشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی لرستان با بیان اینکه از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری، تردد 7 میلیون و 241 هزار و 865 وسیله نقلیه توسط 60 دستگاه ترددشمار موجود در محورهای مواصلاتی لرستان ثبت شده است گفت: این میزان نسبت به نوروز سال قبل 16 درصد افزایش تردد را نشان می دهد.
وی افزود: جاده های سه راهی چالانچولان - خرم آباد ، بروجرد - سه راهی چالانچولان و دورود به ترتیب بیشترین تردد را در ایام نوروز امسال به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه سرعت متوسط وسایل نقلیه در محورهای ارتباطی لرستان طی ایام نوروز به 77 کیلومتر رسید، گفت: بیشترین سرعت متوسط به ترتیب در محورهای آزادراه پل زال - خرم آباد با 91 کیلومتر، فیروزآباد - نورآباد با 89 و آزادراه خرم آباد - پل زال با 88 کیلومتر به ثبت رسیده است.
زندی فر با بیان اینکه عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در شش ماهه دوم سال گذشته با ادغام این 2 حوز ه، شتاب فزاینده ای گرفته است، افزود: در 12 ماهه 95 بیش از چهارهزار و 870 کیلومتر خط کشی ، 130 کیلومتر تعمیر روشنایی در محورهای اصلی، و با کمترین هزینه 118 نقطه پرتصادف در محورهای استان آشکارسازی و اصلاح شده است.
وی همچنین با بیان اینکه در سال گذشته یکهزار و 186 عدد علائم راهداری در محورهای استان نصب شده است، گفت: نصب 860 مترمربع تابلوی اطلاعاتی و گردشگری، ایمن سازی سر گاردیل ها و حفاظ ها به تعداد یکهزار و 860 عدد ، اجرای گاردریل به میزان 24.8 کیلومتر و تهیه و نصب نیوجرسی به طول 13.5 کیلومتر بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سال 95 بوده است‌.
وی ادامه داد: انجام یک مورد مطالعه ممیزی ایمنی راه، یکهزار کیلومتر پاکسازی حریم راه و 10 هزار مترمکعب ریزش برداری کنار راه نمونه های دیگری از عملکرد راهداری بوده است.
وی از شناسایی 360 مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه خبر داد و افزود: در این رابطه 360 مورد اخطار صادر و 196 مورد به برخورد جدی منتج گردیده است.
اجرای 78.2 کیلومتر روکش آسفالت، 161 هزار مترمربع لکه گیری موضعی سطح‌راهها با مصرف 137 هزار تن آسفالت و هفت هزار تن قیر، بخش دیگری از گزارش عملکرد راهداری بود که توسط مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان شد.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.