به گزارش ایرنا، با عبوراز مرکز شهر بروجرد و رسیدن به بازار سنتی این شهر ازدحام جمعیت و شلوغی خیابان ها نشان از آمدن عید دارد، عیدی که با آمدنش تحولی مهم وعظیم در طبیعت و زندگی ها ایجاد می کند.
دراین روزها بازار بروجرد و خیابان های منتهی به آن از رونق وحال و هوای خاصی برخوردار بوده و از هرگوشه آن شادی، جنب و جوش به چشم می خورد، فروش انواع سمنو، سفره هفت سین، ماهی عید و مایحتاج مورد نیاز مردم بر زیبایی و رونق بازار افزوده و دراین میان کودکان بیش ازهر قشر دیگرخوشحال هستند.
بیشترخانواده ها تلاش دارند ابتدا خرید عید فرزندان خود را تکمیل و سپس برای تامین دیگر نیازهای عید نوروز اقدام کنند به بیان فروشندگان بازاراین روزها دردست کودکان است.
این روزها پدر و مادرها خرید برای فرزندان به ویژه کودکان را دراولویت برنامه های عید نوروز قرارداده اند دغدغه خرید لباس، کیف وکفش آنها بیش از هرچیزدیگری به آنها استرس وارد کرده است.
**عید و جیب های خالی
جیب های خالی و شرمندگی والدین بچه هایی که برای تامین مایحتاج اولیه زندگی روی دیگراین همه هیاهوی موجود در بازار شب عید است که با کمی تعمق وتوجه قابل لمس خواهد بود.
درشهری با بیش از400 هزارتن جمعیت که کارخانه ها و واحدهای صنعتی بزرگ آن تعطیل می شود و تعداد کثیری از نان آوران خانه بیکارشده وبی درآمد می شوند وگذراندن این ایام برای آنها سخت وتا حدودی غیر قابل تحمل می شود.
سال های گذشته کارخانه های بسیاری در بروجرد فعال بوده و واحدهای صنعتی وغیر دولتی نیز تعدیل نیرو نکرده بودند و کارگاه های سنگبری نیز تعطیل نشده بودند و تعداد افراد دریافت کننده بیمه بیکاری شهرستان نیزاز مرز یک هزار تن نگذشته بود.
زمانی که موج بیکاری جوانان و جویندگان کار را فرا گرفته به سختی می توان با دلی شاد به استقبال بهار رفت و انتظار معجزه داشت.
عده ای از فروشندگان فروشگاه ها در بازار بروجرد درگفت وگو با ایرنا بیان می کنند: که بازار در حال حاضر در دست کودکان و اقلام ضروری خانه است و خبری از فروش البسه و یا نیازهای بزرگسالان نیست.
این افراد می گویند بازارعید امسال رونق سال های قبل را ندارد خیابان ها مراکز تجاری شلوغ در حالی که قدرت خرید بیشتر خانواده ها پایین آمده است و بیشتر سعی دارند برای شاد کردن کودکان خود ابتدا نیازهای آنها را تامین کنند.
شاید اگرکشتی بسیاری از واحدهای صنعتی وتولیدی بروجرد به خشکی نمی رسید امروز بازار شب عید در این شهرستان در کنار شلوغی رونق اقتصادی را نیز به همراه داشت.
7273/6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.