به گزارش ایرنا محمود صادقی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی در سالن همایشات بانک صادرات خرم آباد افزود: اصالت مذهبی، گرایش میانه ‌روی و اعتدال، پرهیز از افراط و تفریط، توسعه گرایی، داشتن تفکر و همکاری با رقبا از خصوصیات بارز آیت الله هاشمی بود.
وی ادامه داد: یار دیرین امام و رهبری پیش از انقلاب تا زمانی که خیانت گروه‌ های چپ و مارکسیست ثابت نشده بود با آنها در تعامل بود.
وی افزود: آیت الله هاشمی مورد اعتمادترین فرد نزد امام خمینی (ره) بود و دوستی بسیار نزدیک با مقام معظم رهبری داشت.
وی گفت: آیت الله هاشمی در تاسیس نهادهای نظام اسلامی در دهه 60 اثرگذار بود و با شکل‌ گیری جمهوری اسلامی از تجربیات اثرگذار او استفاده شد.
صادقی با بیان اینکه در دولت آیت‌ الله هاشمی از نیروهای چپ و راست استفاده می شد، افزود: او باعث عمران و آبادانی در کشور شد.
وی ادامه داد: آیت ‌الله هاشمی از جفای برخی می‌ گذشت و از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی بت شکنی بود.
صادقی گفت: آیت الله هاشمی در شکل گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام نقش بسزایی داشت و این مجمع برای گشایش تنگناها در کشور تاسیس شد.
وی افزود: در سال 84 وارد رقابت انتخابات شد در دوره اول مورد بی ‌مهری قرار گرفت و در دوره دوم اصلاح طلبان با چند نماینده دیگر ائتلاف کردند و آرای او شکسته شد.
وی ادامه داد: در این سال مورد اجحاف قرار گرفت و دوقطبی بین اصلاح‌ طلبان ایجاد و شرایط به نفع احمدی نژاد شد
وی گفت: احمدی نژاد سازندگی های دوره قبل را با مدیریت غیر اصولی خراب کرد.
صادقی افزود: از سال 88 به بعد هاشمی با توجه به ناملایمات برخی‌ ها صدای مردم و سنگ صبور همه شد.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی همواره یار رهبری بود و هیچگاه به کشور ضربه ای وارد نکرد؛ بعد از سال 92 با رد صلاحیت او دور جدید سیاسی وارد شد و در سال 94 به رقابت های مجلس برگشت.
وی با اشاره به نزدیک شدن 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ها گفت: باید از ظرفیت ‌های موجود به صورت خوب استفاده و از اختلافات دست برداشته شود.
وی گفت: از هرگونه اظهار و اعلام حرکتی که ضربه بزند به انتخابات پرهیز کنیم و منافع جمع را به منافع خودمان ترجیح دهیم بعد ازهشت سال زیان بار دیگر برای کشور در انتخابات شرکت کنیم.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.