رضا عسکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به مدت یک ماه از 15 اسفندماه جاری تا 15 فروردین ماه 96 با فعالیت دو گروه ثابت در شهرهای پلدختر و معمولان و دو گروه سیار در سطح شهرستان اجرا می شود.
به گفته وی در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ایام نوروز تمام هتل ها ، رستوران های بین راهی و درون شهری ، مراکز توزیع و عرضه فرآورده های دامی و تمام واحدهایی که از فرآورده های خام دامی استفاده می کنند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی افزود: هرگونه کشتار و عرضه دام غیرمجاز در این ایام ممنوع می باشد و دامپزشکی با کسانی که به عرضه و کشتار غیر مجاز دام زنده در شهرستان پلدختر اقدام کنند برخورد خواهد کرد.
رییس شبکه دامپزشکی پلدختر همچنین گفت: کشتار غیراصولی ممکن است منجر به بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام شود بنابر این ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه و فاقد مهر بهداشتی توصیه نمی شود و شهروندان از خرید این گونه گوشت ها خودداری کنند.
عسکری از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت هرگونه تخلف و موارد مشکوک در بخش فرآورده های خام دامی با دامپزشکی همکاری نموده و مراتب را با تلفن 32222230 اطلاع دهند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است .
7272/6060
خبرنگار: فاطمه مهرابی**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.