به گزارش ایرنا در سفر هیات دولت نهم به استان لرستان احداث یک استخر شنای سرپوشیده در پلدختر به تصویب رسید و از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز شد اما با روندی بسیار کند و لاک پشتی و 15 درصد پیشرفت فیزیکی در مدت هشت سال در نهایت به دولت تدبیر و امید واگذار شد.
در طول این سال ها مردم شهرستان پلدختر همچنان چشم انتظار تکمیل طرح استخر شنا بودند و جوانان و نوجوانان علاقه مند به ورزش های آبی مسافت 50 کیلومتری شهرستان های دره شهر ایلام و کوهدشت لرستان را برای شنا کردن طی می کردند.
بسیاری از جوانان و نوجانان پلدختری در فصل گرما به شنا کردن در رودخانه کشکان روی می آوردند که این کار به غرق شدن چندین تن و عزادار شدن چندین خانواده ختم شد.
در طرح پر ماجرای استخر شنای پلدختر پنج پیمانکار خلع ید شد و این طرح در حالیکه از نیازهای ورزشی و واقعی جوانان شهرستان بود هر بار در میان وعده های مسئولان وقت نیمه کاره رها شد.
تکمیل این استخر به تدبیر دولت دکتر روحانی بعد از چند سال روند لاک پشتی از سال 94 به صورت ضربتی آغاز شد و با پیگیری ها و تلاش مستمر استاندار لرستان به بهره برداری رسید.
یکی از جوانان پلدختر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سال های گذشته با توجه به گرمای بیش از 50 درجه شهرستان پلدختر در فصل تابستان برای شنا کردن مسافت 50 کیلومتری تا شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام را طی می کردم.
رضا نیازی افزود: این امر علاوه بر خطرات جاده هزینه زیادی برای من داشت ولی اکنون به لطف خداوند و تلاش روز افزون دولت تدبیر و امید در شهر و دیارخودمان استخر شنا به بهترین شکل با امکانات موجود دایر شده است و دیگر نیازی به عزیمت به شهرهای دیگر نیست.
یکی دیگر از جوانان پلدختری با بیان اینکه طرح استخر شنای این شهرستان چندین سال بلاتکلیف بود و روند اجرایی بسیار کندی داشت، گفت: هر سال در انتظار تکمیل این طرح بودیم و استخر برای جوانان به یک رویا تبدیل شده بود.
مرتضی الماسی استخر شنای پلدختر را یکی از آرزوها دیرینه جوانان این شهرستان دانست و افزود: اکنون از اینکه گره کور استخر به دست دولت تدبیر و امید باز شده خوشحالیم و از دولت قدردانی می کنیم.
فرماندار پلدختر نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات اجرای طرح استخر شنای پلدختر در زمینی به مساحت یکهزار و 650 مترمربع در سال 1384 با اعتبار اولیه 2 میلیارد ریال آغاز شد و تا سال 94 فقط 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
نعمت الله دستیاری افزود: طرح استخر شنای پلدختر از سال 94 تاکنون در دولت تدبیر و امید و با تلاش استاندار لرستان و نماینده مردم پلدختر در مجلس با اعتبار کلی 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تکمیل و بهره برداری شد.
وی اظهار کرد: مردم به ویژه جوانان شهرستان پلدختر برای شنا کردن مجبور بودند 110 کیلومتر مسیر رفت و برگشت به دیگر شهرستان ها را طی کنند و علاوه بر خطرات جاده، هزینه های زیادی متقبل شوند.
فرماندار پلدختر افزود: نبود استخر شنا موجب غرق شدن بعضی از نوجوانان و جوانان پلدختری در رودخانه کشکان و تالاب ها در سال های اخیر شده است.
رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر نیز گفت: استخر شنای پلدختر یکی از به روزترین استخرهای استان با تجهیزات کامل شامل کاسه آموزش کودک و بزرگسال به صورت مجزا است.
علی محمد نورعلی وند سونای خشک و بخار و جکوزی را از امکانات این استخر برشمرد و افزود: موتورخانه این استخر سیستم کلر و ازن به صورت ترکیبی دارد و تجهیزات آن مطابق روز نصب شده است.
7272/3022
خبرنگار: فاطمه مهرابی ** انتشاردهنده: احسان کردی
عکس دارد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.