میخک یکی‌از داروهای گیاهی است که از روغن آن برای تهیه مواد بهداشتی دهان و دندان استفاده می‌شود.

یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: میخک یکی‌از داروهای گیاهی است که از روغن آن برای تهیه مواد بهداشتی دهان و دندان استفاده می‌شود.

به گزارش جماران، تارا امیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استفاده از روغن میخک خواص فوق‌العاده چشمگیری از بهبود گردش خون و کاهش التهاب تا کمک به آکنه و افزایش سلامت لثه دارد.

وی ادامه داد: یکی‌از شناخته شده‌ترین موارد استفاده از روغن میخک، کاهش دردهای ناشی از مشکلات دندان است.  

امیدی افزود: این استفاده به حدی است که حتی تولید کنندگان خمیر دندان هم معتقدند که روغن میخک در کاهش درد دندان و تورم لثه تأثیری شگفت‌انگیز دارد و سعی می‌کنند از آن در محصولات خود استفاده کنند.

این کارشناس گیاهان دارویی تصریح کرد: علاوه‌بر خاصیت ضد التهابی، یکی از استفاده‌های رایج روغن میخک به‌عنوان یک ضد میکروب است که به افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: منشأ گیاهی روغن میخک درخت میخک بومی جزایر اندوزی و ماداگاسکار است، این گیاه مفید درختی کوچک و مخروطی شکل است که برگ‌های آن‌ها در تمام طول سال سبز است و غنچه‌های گیاه میخک در اواخر تابستان و دوباره در زمستان، هنگامی که قهوه‌ای می‌شوند، باید چیده و خشک شوند.

امیدی بیان کرد: برخلاف اکثر ادویه‌ جات و گیاهان دارویی دیگر، میخک می‌تواند در کل سال رشد کند، که از این لحاظ مناطق بومی این گیاه مزیتی متمایز نسبت به سایر مناطق دارند، چراکه به راحتی می‌توانند از خواص سلامتی آن بهره‌مند شوند.

این کارشناس گیاهان دارویی ادامه داد: به طور کلی روغن گیاه میخک از ۱۴ الی ۲۰ درصد اسانس تشکیل شده که از تقطیر این گیاه به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: اوژنول مولکول شیمیایی اصلی میخک است که مسئول رایحه قوی روغن گیاه میخک است که علاوه‌بر استفاده در داروهای معمول در عطرها و مواد ضدعفونی کننده نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.