شیوع کرونا موجب ۵۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به حوزه گردشگری استان لرستان شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: شیوع کرونا موجب ۵۳۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت به حوزه گردشگری این استان شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، اسکندر فلاح‌وند بیان کرد: گستردگی و شیوع بیماری کووید ۱۹، موجب شد صاحبان مراکز اقامتی استان متحمل ۱۰۰ میلیارد تومان، مراکز پذیرایی و تفریحی بین راهی ۸۰ میلیارد و دفاتر خدمات گردشگری ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت شوند.

وی اظهار داشت: موسسات آموزشی گردشگری ۵۶ میلیارد تومان، راهنمایان گردشگری یک میلیارد تومان و ارزیابان و شرکت های ارزیابی لرستان نیز به دلیل شیوع کرونا ۶۰۰ میلیون تومان خسارت دیده اند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: همچنین در این مدت ۴۹۵ نفر در حوزه گردشگری استان بیکار شدند که بیشترین تعداد آنها با ۲۲۰ نفر مربوط به مراکز اقامتی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی لرستان به مسافران ارائه می کنند که ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت از جمله این مراکز هستند.

وی یادآور شد: لرستان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است.

کاهش اقامت مسافران در لرستان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در فرودین ماه سال جاری فقط پنج هزار و ۹۵۴گردشگر در این استان اقامت داشتند و ۸۲ هزار و ۷۲۵ نفر از مراکز تاریخی و جاذبه های گردشگری استان بازدید کردند.

فلاح‌وند ادامه داد: این در حالی است که در سال  ۹۶ حدود یک میلیون و ۶۶۸  هزار و ۱۶۱ نفر در این استان اقامت داشتند و ۹ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۷۳ نفر از مراکز تاریخی ، تفریحی و توریستی استان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۷ یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۲۳ نفر در این استان اقامت داشتند و تعداد بازدید کنندگان از مراکز تاریخی تفریحی استان ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۶۱ نفر بود.

وی عنوان کرد: از فروردین ماه سال ۹۸ تا ۲۸ اسفند ۹۹ یک میلیون و چهار هزار و ۴۵۴ نفر در این استان اقامت کردند و یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۶۶۹ نفر نیز از جاذبه های تاریخی و تفریحی استان بازدید کردند.

فلاح‌وند با اشاره به کاهش میزان بازدید و اقامت ها در این استان و از طرفی تعدیل و کاهش نیرو در موسسات و مراکز گردشگری استان اظهار داشت: متاسفانه در طی چند سال اخیر گردشگری لرستان دستخوش اسیب های فراوانی شده  و با رکود مواجه شده است.

وی افزود: این در حالی است که متاسفانه روند پرداخت تسهیلات کرونا نیز به کارفرمایان و سرمایه گذاران متضرر گردشگری با روند کندی روبرو است و در طی ماه های گذشته تقریبا اقدام خاصی در این زمینه نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.