شامگاه سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت جاری خبری مبنی بر وجود یک قلاده شیر در منطقه عمومی کمالوند خرم‌آباد در فضای مجازی منتشر شد و پس از آن هم انتشار فیلم کوتاهی از اظهارات یکی از روستاییان که صدای غرش حیوان را از فاصله نزدیک شنیده بود بیشتر به شایعات دامن زد.

به گزارش جماران، ایرنا نوشت: یک فرد روستایی می گوید غروب و هنگام بازگشت از مزرعه صدای غرش شیری را در فاصله کمتر از ۱۰ متری خود شنیده و به سرعت محل را ترک کرده است.

همان شب تیم های گشت ویژه حفاظت محیط زیست استان با دوربین های "دید در شب" به منطقه اعزام شدند و فردای آن روز ۲۲ اردیبهشت اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام کرد هیچ حیوان وحشی و یا آثار به جا مانده از آن در منطقه مورد نظر مشاهده نشده است.

به گفته مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با توجه به گزارشات واصله از اهالی منطقه کمالوند شهرستان خرم‌آباد در غروب ۲۱ اردیبهشت ماه مبنی بر وجود یک حیوان وحشی که به ظن مردم محلی یک قلاده شیر بوده و غرش هایی شبیه این حیوان داشته است، بلافاصله کارشناسان و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل جهت بررسی موضوع در منطقه حاضر شده و با توجه به تاریکی هوا با امکاناتی از قبیل نور افکن، چراغ قوه، دوربین دید در شب و تفنگ بیهوشی در معیت نیروهای محلی به پایش منطقه پرداختند.

در این پایش ها که تا صبح روز بیست و دوم اردیبهشت ادامه داشت هیچگونه مورد مشکوکی مبنی بر وجود حیوانات وحشی مانند شیر و پلنگ در منطقه مشاهده نشد اما بعد از آن تماس های مکرر اهالی مبنی بر شنیدن صدای غرش حیوان وحشی با محیط زیست و حتی آتش نشانی خرم آباد ادامه داشت.

اکنون که ۱۰ روز از آغاز این ماجرا می گذرد همچنان گزارش هایی از مردم روستاهای منطقه می رسد که صدای غرش را شنیده اند و حتی برخی نیز ادعا کرده اند در تاریکی شب حیوانی با رنگ بدن سفید و در قامت شیر مشاهده کرده اند اما تاکنون هیچ ادله محکمی مبنی بر وجود آن در منطقه به دست نیامده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.