مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اخراج 16 تبعه خارجی غیر مجاز از تعاونی های این استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۶ تبعه خارجی غیرمجاز در ۲ واحد تعاونی استان شناسایی و اخراج شدند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، علی آشتاب روز شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به مشکل کاریابی جوانان استان، وجود اتباع خارجی بدون مجوز و اشتغال این افراد در واحدهای اقتصادی ‌علاوه‌ بر ایجاد  مشکلات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی باعث اتلاف نیروی کار داخلی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز اظهار داشت: هفت ماهه سالجاری بیش از ۴۸۹ مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار و ۶۰ مورد گشت مشترک با همکاری نیروی انتظامی استان انجام گرفت که منجر به شناسایی بیش از ۱۶ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل و اخراج آنها از کشور شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در این راستا ۲ کارفرمای متخلف استان، ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

آشتاب با اشاره به جایگزینی ۱۰نیروی بومی به جای اتباع غیرمجاز تصریح کرد:‌ واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار می‌گیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ ۱۵۴ هزار تومان جریمه خواهند شد.

۲ هزار و ۸۳۶ تعاونی فعال با اشتغال ۲۸ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان می باشد و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در استان ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.