مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از نصب 40 دکل تلفن همراه در نقاط کور این استان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: با نصب ۴۰ دکل تلفن همراه در نقاط کور، مناطق گردشگری و روستاها، تعداد این دکل ها در استان به ۵۵۰ عدد افزایش یافت.

به گزارش جماران، شهاب حیدری روزشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای ارتقای ضریب نفوذ اینترنت همراه باید ۷۵۰ دکل بی تی اس (ایستگاه پایه فرستنده) در استان وجود داشته باشد که تاکنون ۵۵۰ دکل نصب و راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰۰ دکل بی تی اس برای استان نیاز است که ۶۰ مورد از این تعداد تا پایان امسال  به ظرفیت دکل‌‌های موجود استان اضافه خواهد شد که تاکنون ۳۵ مورد آن مصوب شده و تجهیزات آن به‌زودی وارد استان خواهد شد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهارم تلفن همراه در لرستان فعال است تصریح کرد: ارتقا فناوری ۳۶ سایت به نسل‌های بالاتر انجام شدهکه در این راستا سطح کیفی خدمات ارتباطی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و پهنای باند مورداستفاده شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته و دکل‌های مخابراتی و سایت‌های ارتباطی از نسل یک و دو به نسل‌های سه و چهار تغییر یافته‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: اکنون پروژه فیبر نوری مسیر خرم‎آباد به پلدختر در دست اجرا است اما با مشکلاتی چون شرایط جوی و برودت هوا، خطر انفجار به دلیل وجود لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز در طول مسیر حفاری، عدم صدور مجوز حفاری در بعضی مناطق توسط اداره کل راه و شهرسازی و کوهستانی بودن منطقه مواجه است.

حیدری ادامه داد:  انتظار می‌رود با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات و فراگیر بودن خدمات این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه، سایر سازمان‌های مرتبط همکاری‌های لازم و کافی را جهت پیشرفت این طرح انجام دهند چراکه در صورت همکاری می‌توان طرح را تا ۲ ماه آینده تکمیل کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.