مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از نصب 190 کنتور هوشمند در چاه های کشاورزی طی سال جاری خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: امسال ۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان به منظور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب نصب می‌شود.

به گزارش جماران، داریوش حسن نژاد روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: اکنون  ۹۵۵ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان وجود دارد که طبق برنامه تا پایان امسال ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود.

وی افزود: از این تعداد چاه غیر مجاز ۱۷۶ حلقه فرم یک هستند که قبل از سال ۸۵ حفر شده و به عنوان چاه غیر مجاز شناسایی شده است که مجوزدار کردن این چاه ها در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: برخی از چاه‌ها غیر مجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری رودخانه‌های اصلی قراردارد و به عنوان چاه حریمی بوده به طوری که چاه به صورت دستی به عمق کمتر از ۵۰ متر حفر شده است.

حسن نژاد ادامه داد: بنابراین به شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی‌های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست امسال ۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در لرستان مسدود شد گفت: سال گذشته ۳۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و تعیین تکلیف چاه ها در دستور شرکت کار قرار دارد.

حسن نژاد ادامه داد: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیر مجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا۱۹۰ کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.