رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از آغاز ارائه خدمات سیار سلامت به بیش از 6 هزار و 700 نفر از عشایر شهرستان ازنا خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سومین هماورد ارائه خدمات سلامت ویژه جمعیت عشایر ییلاقی استان لرستان در شهرستان ازنا طی روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه جاری کلید خورده و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر از جامعه هدف خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را دریافت کنند.

به گزارش جماران، محمدرضا نیکبخت با اشاره به آغاز ارائه خدمات سیار سلامت به عشایر شهرستان ازنا گفت: در این راستا عشایر دره تخت به مدت ۲ دو روز خدمات ویزیت پزشک، غربالگری و مراقبتهای بهداشتی  را در قالب تیم های سیار و برپایی ایستگاه مرکزی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: ویزیت پزشکان متخصص در پنج رشته اصلی، مراقبت و پیشگیری بیماری ها، سلامت روان، دندانپزشکی، دارو و تزریقات از جمله خدمات بهداشتی درمانی است که به طور مستقیم برای ۳۸۳ خانوار با جمعیت یکهزار و ۷۰۱ نفر ارائه می شود.

 وی ادامه داد: همچنین حدود ۲۰ روستای منطقه با جمعیت پنج هزار نفر بطور غیر مستقیم تحت پوشش خدمات قرار می گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: قرارگاه غربالگری سلامت ماه گذشته درقالب ۶ تیم سیار و پزشکان متخصص اطفال، عفونی، جراح عمومی، آزمایشگاه سیار و خدمات دندانپزشکی به ۲۱ منطقه عشایری شهرستان دلفان نیز اعزام شد.

نیکبخت ادامه داد: در سطح اول، غربالگری در قالب اعزام تیم‌های سیار شامل پزشک، ماما و مراقب سلامت و در سطح دوم تاسیس قرارگاه ۲ روزه در بخشی از مناطق عشایری انجام می شود.

وی تصریح کرد: در سطح سوم نیز چنانچه نیازبه درمان تخصصی تشخیص داده شود ، فرد به مراکز درمانی سطح شهر انتقال می‌یابد و تا نتیجه گیری نهایی و درمان پیگیری می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: مرحله اول غربالگری در منطقه پلدختر و خرم آباد انجام و در قالب آن سه هزار نفر غربالگری و ۵۴۰ نفر در قرارگاه مرکزی توسط پزشکان متخصص ویزیت شدند.

نیکبخت با اشاره به اجرای مرحله دوم غربالگری در منطقه "تازه آباد سرکشتی" دلفان گفت:‌ در طول این دوره علاوه بر غربالگری دست کم چهار هزار و ویزیت ۶۰۰ نفر، آزمایشگاه غربالگری کرونا نیز راه اندازی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.