مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان از ثبت 137 هزار هکتار اراضی ملی این استان در طرح کاداستر خبر داد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی استان در طرح کاداستر( نقشه حدنگاری) تثبیت شده است.

به گزارش جماران، علی اکبر باقری گفت: یکی از وظایف سازمان ثبت املاک و اسناد اجرای قانون کاداستر است که  با مراجعه افراد به دفاتر اسناد رسمی و دریافت اسناد تک برگ بانک کاداستر و بانک اطلاعات جامع، املاک کامل شده و زمینه بروز تخلف فراهم نمی‌شود.

باقری با بیان اینکه اراضی ملی  بیش از ۷۸ درصد مساحت کل استان را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: از ابتدای اجرایی شدن قانون حد نگار در سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ مساحت ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان در نقشه کاداستر تثبیت و سند مالکیت کاداستری برای آنها صادر شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی در راستای کاهش تخلفات و تجاوز به اراضی ملی استان انجام شد که این امر تاثیر قابل توجهی در کاهش مراجعات به محاکم قضایی و زمین خواری در استان داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان اضافه کرد: اکنون در بایگانی واحدهای ثبتی استان بیش از ۷۲۰ هزار پرونده ثبتی وجود دارد که تاکنون ۱۰ میلیون برگه سوابق و پرونده‌های ثبتی استان اسکن و آرشیو الکترونیک شده‌اند.

وی ادامه داد: تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دارای دقت و صحت قابل توجهی است و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می‌شود.

باقری بیان کرد: همچنین ۱۰۴ میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی در استان طی سال گذشته با رشد ۵۶ درصدی نسبت به سال قبل وصول شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان ادامه داد: اکنون ۱۲۵ دفترخانه اسناد رسمی در لرستان فعال است و ۷۰ دفترخانه ازدواج و طلاق نیز در استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.