معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان روز دوشنبه(دوم تیر ماه 99) اعلام کرد: پس از گذشت سال ها از مشاهده آخرین وزغ لرستانی، مجددا در یکی از زیستگاه ها مشاهده شده است

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پس از چند دهه از آخرین مشاهده وزغ لرستانی، این گونه پس از سالها در یکی از زیستگاه های سمندر لرستانی دوباره مشاهده و شناسایی شد.

به گزارش جماران، نبی الله قائدرحمت با اعلام خبر مشاهده وزغ لرستانی پس از گذشت سال ها، گفت: نامگذاری وزغ لرستانی به دلیل مشاهده آن برای نخستین بار در استان بوده که در گذشته از نواحی غربی استان همچون منطقه شهبازان و اطراف تالاب های پلدختر و نواحی رو به شمال کوه مله گزارش شده است. 

وی اظهار داشت: تاکنون در لرستان ۶ گونه دوزیست شناسایی شده است که با نام های سمندر لرستانی، وزغ لرستانی، وزغ سبز، قورباغه مردابی، قورباغه درختی، و قورباغه کوهستانی شناخته می شوند.

وی افزود: وزغ لرستانی بومی ایران است و زیست آن در کوهپایه های غربی زاگرس جنوبی از جمله لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس گزارش شده است.

قائدرحمت ادامه داد: این وزغ که نخستین بار در شهبازان لرستان در ارتفاع ۵۴۰ متری در سال ۱۹۵۲ شناسایی شده روز را در شکاف زمین  زیرسنگ و سوراخ های زیرزمینی به سرمی برد و با تاریکی هوا به فعالیت می پردازد.

وی عنوان کرد: سازمان جهانی حفاظت از تنوع زیستی این جانور را در فهرست جانوران کم خطر از نظر حفاظتی قرارداده است اما ذکر کرده که اطلاعات چندانی در مورد اکولوژی و ویژگی های زیستی این جانور در دست نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.