فرود ساروقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بازدید های منظم و مستمر کارشناسان شبکه مراقبت از مزارع گندم و جو جهت تشخیص زمان مناسب سمپاشی علیه سن مادر، اطلاع‌رسانی گسترده و ارائه اخطاریه های سمپاشی در مزارعی که تعداد آفت در آن به نرم مبارزه رسیده بود این عملیات در سطح مزارع دلفان انجام شد.

وی اظهار داشت:این عملیات با استفاده از ناوگان سم پاش شهرستان دلفان شامل  ۴۷۵ دستگاه  سمپاش پشت تراکتوری ۴۰۰ لیتری و ۱۱ دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری و ۱۳ دستگاه یک هزارو ۲۰۰ لیتری و یک دستگاه توربولاینر صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در این عملیات تعداد ۷ اکیپ شبکه مراقبت از کارشناسان مراکز و ۳ اکیپ از کارشناسان مدیریتدر قالب ۵۱ نفر از مهندسین کشاورزی در عملیات مبارزه شرکت داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان خاطرنشان کرد: همچنین عملیات مبارزه با علفهای هرز در سطح ۴۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان دلفان انجام گرفت.

ساروقی افزود:سطح زیر کشت غلات شهرستان دلفان بیش از ۵۰ هزار هکتار است که با توجه به بارشهای مناسب و شرایط مطلوب پیش بینی می شود امسال ۱۰۰ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو برداشت شود. 
شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.