سید حبیب الله موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تعداد ۳۰ اصله درخت بلوط در مسیر ورودی جاده روستایی «دار صافه» بخش معمولان در نزدیکی آزاد راه «پل زال» توسط افراد ناشناس به صورت شبانه قطع و به نقطه‌ای نامعلوم حمل شدند.

وی، افزود: در پی این اقدام از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان پلدختر پرونده قطع این درختان تشکیل و علیرغم پیگیری تا کنون عوامل متخلف و قاچاقچیان شناسایی نشده اند.

بخشدار معمولان، گفت: این اتفاق اواخر اسفندماه سال گذشته رخ داده که به نظر می‌رسد با محدودیت‌ها و سخت گیری هایی که در زمینه برداشت چوب جنگل‌های استان‌های شمالی برای قاچاقچیان ایجاد شده متخلفان به سمت درختان مناطق زاگرس از جمله لرستان، شهرستان پلدختر و بخش معمولان روی آورده اند.

موسوی، افزود: از آن جایی که ۷۰ درصد درختان شهرستان پلدختر در بخش معمولان قرار دارند، ضرورت دارد برای افزایش ضریب حفاظتی و کاهش عوامل تخریب، پاسگاه حفاظت منابع طبیعی در «میانکوه شرقی» هر چه سریع‌تر راه اندازی و تجهیز شود.

وی، یادآور شد: پیشنهاد می‌شود نیروهای منابع طبیعی یا حفاظت با توجه به حجم انبوه درختان در بخش معمولان افزایش یابد و آموزش روستاییان و شوراها بیشتر شود و شاهد اتفاقات مشابه در آینده نباشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.