احمد پارسا روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان بروجرد که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان یک طرح بزرگ است که باید با همکاری همه دستگاه‌ها انجام شود.
وی اظهار داشت: برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از اراضی دولتی در شرق مسکن مهر استفاده خواهد شد.

رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد بیان کرد: مطالعات طرح اولیه مسکن ملی در حال انجام است.
پارسا اضافه کرد: مهمترین مسئله در اجرای طرح اقدام مسکن ملی اشتغال روزانه ۲ هزار نفر است.
وی ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری باید از هم اکنون پای کار باشند تا مشکلاتی که در مسکن مهر به وجود آمد تکرار نشود.
وی با اشاره به اینکه با مجوزی که از وزارتخانه گرفته شده از ظرفیت تعاونی ها برای اجرای طرح استفاده خواهد شد، گفت: تعاونی ها بهتر می توانند با تورم کنار بیایند و دست آنها در تنظیم قراردادها باز است.
وی اظهار داشت: ۱۰۸ واحد نیز در میدان امام حسین (ع) بروجرد درطرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته و هدف از انتخاب این محل بازسازی بافت فرسوده است و برای هر واحد ۱۴۰ میلیون وام پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: ۱۲۰ واحد نیز در شهرک اندیشه درنظر گرفته شده که با مشارکت با سرمایه گذار اجرا خواهد شد به طوری که زمین از راه شهرسازی و ساخت مشارکتی خواهد بود و ۱۰۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد نیز برای هر واحد اعطا می شود.
رییس اداره راه و شهر سازی بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد در ۲ مرحله ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن ۳۳۰ نفر ثبت نام کرده اند و متقاضیان در مراحل بعدی ثبت نام می توانند شرکت کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد نیز در این جلسه گفت:  ۳۷۰ فقره وام مسکن روستایی در سال گذشته به مبلغ هر وام ۴۰ میلیون تومان به بازسازی مسکن روستایی اعطا شده است.

سید حسین ریاضتی افزود: به گفته وی برای ساخت هر  واحد ۴۰میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است. 
ریاضتی افزود : در راستای ساخت مسکن روستاییان ، احیا روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهر سال گذشته  در مجموع ۱۴۷ میلیارد ریال در اختیار روستاییان قرار داده شده است.
وی اظهار داشت: ۶۰ میلیارد تومان سال گذشته تسهیلات مسکن به روستاییان پرداخت شده است.
رییس بنیاد مسکن بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد ۸۴ درصد مسکن روستایی بازسازی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.