محمدرضا صفی خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به بازار رمضان در لرستان، اظهار داشت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بزرگ و منتخب در سطح استان توزیع می‌شود و هیچ نگرانی مردم در خصوص کالاهایی مانند برنج، شکر، گوشت و… نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر این امر، اکیب های بازرسی با محوریت اداره کل تعزیرات حکومتی و با حضور بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های مرتبط طرح ویژه رمضان را از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع کرده اند، گفت: این بازرسان به طور دائم از سطح بازار سرکشی می‌کنند و اگر خدایی ناکرده قیمت اقلامی انحراف داشت بلافاصله برخورد کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان داشت: در عین حال قیمت حلیم، آش، زولبیا در اتاق اصناف مطرح شد، اتحادیه‌ها قیمت‌ها را ارائه و در کمیسیون نظارت نیز مصوب شد که به اطلاع مردم رسیده است.

صفی خانی با بیان اینکه قیمت حلیم درجه یک هر کیلو ۱۶ هزار تومان، درجه دو ۱۲ هزار تومان، زولبیا و بامیه درجه یک ۲۲ هزار تومان و درجه دو نیز ۱۸ هزار تومان، است، گفت: همچنین قیمت هر کیلو آش ۱۴ هزار تومان مصوب شده است.

وی، ادامه داد: در صورت هر گونه تخلف در این رابطه، مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صمت، سامانه ۱۳۵ اطلاع رسانی داشته کنند تا مورد برخورد جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین با اشاره به بحث ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم در استان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار همیشه ما پیش بینی چند ماه ذخیره کالا را داریم و اگر کالایی از انبارها خارج می‌شود بلافاصله جایگزین می‌شود، حداقل سه تا شش ماه در استان ذخیره سازی کالاهای اساسی و استراتژیک را داریم.

صفی خانی به افزایش قیمت بازار در ماه رمضان، گفت: تا کنون افزایش قیمت نداشته ایم، مقداری افزایش قیمت برنج را داشتیم، ۶۸ هزار تومان بود که ۸۸ هزار تومان افزایش یافت که رسماً ابلاغ شده است.

صفی خانی، تاکید کرد: بقیه کالاها افزایش قیمت نداشته اند، امروز قیمت گوشت دو هزار تومان کاهش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.