ماه رمضان به میزبانی آن خالق بی همتا ، برای بندگان راستینش با رفتارهای انسان دوستانه ای از جنس مهربانی ، علاوه بر صفای روحانی دل ها ، دعاها و مناجات سحرگاهی و هنگامه افطار ، همیشه همراه با برپایی سفره هایی افطاری و اجرای برنامه های از نوع افطاری های ساده بوده است که البته این مهربانی ها هنوز  هم پابرجاست و سفره های مهربانی برچیده نشده است.

خداوند کریم مومنان را در این ماه به روزه داری و رعایت حداکثری سایر اعمال واجب و مستحب و ترک محرمات دعوت کرده است و بزگترین برکت خدا در این ماه برای انسان نازل شده است.

اگر چه امسال صفوف ارزشمند نماز جماعات مساجد در سحرگاهان و در هنگامه افطار به دلیل مسایل بهداشتی فردی و عمومی کمرنگ شده است ؛ اما قلب های مهربان مومنان همچنان به روال همیشه بر چرخ یاری از نیازمندان می تپد.

ماه رمضان فرصتی برای بندگی  

یک استاد حوزه می گوید: ماه رمضان در عمل سرآمد همه ماه هاست و خداوند این ماه و روز و شب و حتی دقایق و لحظاتش را محترم شمرده و حتی نفس کشیدن مومنان روزه  دار در این ماه عبادت است .

حجت السلام حمید رضا حیدری به ایرنا گفت: در همه ادیان چنین فرصتی را که خداوند در ماه رمضان  و لیالی قدر به مسلمانان داده به هیچکدام از پیروان ادیان الهی نداده است .

وی برجستگی ماه رمضان را به تعبد بی چون و چرا و حساب و کتاب شده مومنان در این ماه دانست و افزود:هیچ کس هنوز کاملا فلسفه های ماه رمضان  و   خواص دستورات الهی اش را یافت نکرده است .

این استاد حوزه با اشاره به قسمتی از فواید روزه داری بر روح و روان و جسم  افزود: روزه گرفتن بزرگترین و بهترین زمان برای استراحت جسم و تقویت روح و ایمان است .

سفره  های مهربانی برچیده نشده است.

امام جمعه الیگودرز نیز گفت: در ماه رمصان امسال سفره های افطار و اطعام همچنان پا برجاست و رویه آن تغییر کرده است .

حجت السلام مهدی سرلک اظهار داشت:مومنان خدا جوی ماه رمضان امسال را به دلیل کرونا به رسم هرسال سفره داری نمی کنند و بهتر از آن را  انجام خواهند داد.

وی با اشاره به آنکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و میهمانی خداست افزود:مومنان در این ماه با خدا معامله کنتد و به فکر مستمندان باشند .

حجت الاسلام سرلک یادآور شد: مردم مسلمان الیگودرز امسال در قالب طرح های مختلف و طبق فرموده رهبری  به نیازمندان یاری می رسانند تا لذت ماه رمضان را به خوبی بچشند و به دیگران نیز نمایان کنند.

در ماه رمضان که درهای رحمت الهی ، کریمانه و بی درنگ به روی بندگان باز می شود ؛ بهترین فرصت در کنار هم بودن و به فکر هم بودن است شاید در این ماه و لحظات طاقت فرسای روزه داری ، حکم جهاد در راه خدا را داشته باشد اما در عین حال نباید، سختی های مستمندان را فراموش کنیم.

در ماه رمضان اکیپ های مختلف و پایگاه های بسیج با انسجام ، امادگی دارند یاریگر امور خیر خیرین باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.