گزارش ایرنا محمود ثمینی روز جمعه در رژه خدمت که با حضور مسئولان کشوری و لشگری استان لرستان همزمان با روز ارتش در میدان صبحگاه شگر ۸۴ خرم آباد برگزار شد با بیان اینکه سرداران صیاد شیرازی و سلیمانی صیاد دلها بودند افزود: اگر بخواهیم توان مندی ها و رشادت های ارتش را بپردازیم همان قدر بس که شرایط ارتش در قبل و پس از انقلاب را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: پیش از آن ارتش ایران متاسفانه به این دلیل که شاه در اختیار استکبار بود به تبع ارتش هم در اختیار بیگانه بود، به گونه ای که مستشاران امریکایی حاضر در ایران تنها خودشان برای رفع مشکلات و موانع در ارتش اقدام می کردند.

وی ادامه داد: در گذشته ما فقط حافظ منافع آمریکا در منطقه بودیم اما به برکت انقلاب و بصیرت امام (ره) این بساط برچیده شد و ارتش از وجود گروهک های ملحد و منحرف به دستور امام پاک شد. 
ثمینی عنوان کرد: ارتش بعد انقلاب در حال انسجام بود که بیگانگان دستشان از آستین صدام بیرون آمد و تنها نیروی آماده آن زمان نیروی مسلح ما بویژه ارتش بود و سپاه در ابتدای تشکیل بود و تجهیزات سنگین نداشت، البته امام با تشکیل بسیج در کنار ارتش در مقابل دشمن ایستادند.
معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان گفت:برتری ارتش ما در مقابل سپاه دشمن از همان ابتدا مشخص بود و در هر زمان دشمن وارد جنگ شد در دریا منکوب، در هوایی مغلوب و در زمین همواره شکست می خورد. 
وی افزود:نیروهای مکتبی ارتش در کنار نیروهای انقلابی سپاه و بسیج توانستند بر دشمن پیروز شوند و پس از آن هم در حفظ حریم نظام از هیچ فداکاری دریغ نکردند.
ثمینی گفت:در تمامی عرصه ها مانند سیل سال گذشته در کنار نیروهای مسلح، ارتش نسبت به خدمات رسانی همواره حاضر بود و امروز هم در پشتیبانی از مدافعان سلامت شاهدیم که ارتش در گندزدایی و ضدعفونی مناطق مختلف استان مشغول خدمت هستند. 
ثمینی اظهار داشت:پس از انقلاب با استقلال نیروهای مسلح و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امروز جزو صادر کنندگان بالاترین تکنولوژی های نظامی هستیم که این مسئله را مدیون بصیرت رهبر و تکیه بر توان داخلی هستیم و از نتیجه های این است که دشمن حتی فکر تجاوز به کشور را هم در سر نمی تواند بپروراند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.