رضا خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی افراد برای مسکن ملی ثبت نام کرده و در حالیکه حتی شرایط آنان برای این طرح محرز نشده نسبت به خرید و فروش برگه پرینت ثبت‌نام اولیه اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد:‌ ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی و ممنوع است بنابراین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و بر اساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: ثبت‌نام‌های اولیه به هیچ وجه ارزش معاملاتی ندارد و در سایت ثبت نام نیز به طور مشخص اعلام شده که این نام نویسی به منزله واجد شرایط بودن نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد: احراز و واجد شرایط بودن متقاضیان پس از پالایش اطلاعات اعلام می شود بنابراین هر فردی کد رهگیری خود را در طرح ملی مسکن خرید و فروش کند،براساس کد ملی ثبت‌نام‌کننده، از طرح ملی مسکن حذف خواهد شد.

خالقی با بیان اینکه تاکنون نوع واحدهای ثبت نام شدگان مشخص نشده تصریح کرد:  ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست چراکه امکان دارد پس از بررسی شرایط قانونی، فرد ثبت نام کننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری  فاقد هر گونه ارزش خواهد بود.

وی گفت: ثبت نام نهایی از این متقاضیان پس از رفع بیماری کرونا و با اطلاع رسانی قبلی، از طریق سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن به آدرس (tem.mrud.ir) انجام خواهد شد.

خالقی افزود: سهمیه لرستان از مرحله نخست نام نویسی مسکن ملی یکهزار و ۶۸۴ نفر بود و مرحله دوم ثبت نام برای شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود، ازنا، الیگودرز و نورآباد اسفندماه انجام شد که  تفاوت اساسی آن در برداشتن محدودیت سهمیه ای بود و همه متقاضیان با مراجعه به سامانه  TEM.MRUD.IR  نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کردند.

وی تاکید کرد: این ثبت نام به صورت متمرکز توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده و استان ها هیچگونه دخل و تصرفی در روند آن نداشته اند.

وی یادآور شد: خرید و فروش برگه پرینت ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ممنوع بوده و متخلفان و افراد سودجویی که اقدام به این عمل نمایند تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.