مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون نرخ بیکاری در لرستان با بیان اینکه معضل بیکاری در لرستان مشکلی نیست که یک شبه به وجود آمده باشد و یک شبه هم حل نمی‌شود و نیازمند اقدامات مستمر است، اظهار داشت: علاوه بر دلایل مختلف، دو مسئله تأثیر بیشتری بر رشد بیکاری در لرستان داشته است، نخست بحث ضعف مدیریت‌ها و دوم عدم پیگیری مناسب نمایندگان برای رفع مشکلات.

عدم توجه به طرح های اشتغال زای کلان در لرستان

وی با بیان اینکه یکسری طرح‌های کلان در استان داریم که می‌توانند ملی هم باشند اما خیلی کسی به آنها توجه نکرده است، تصریح کرد: این طرح‌ها بعضاً مخالفانی در سطح ملی دارند و یا به خاطر یکسری مسائل راکد مانده اند.

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خاطرم نمی‌آید که نمایندگان ما هیچگاه برای حل مشکلات استانی متحد شده باشند، گفت: شاید مجمع نمایندگان بوده اما مؤثر فعالیت نکرده است و شکل تشریفاتی داشته و نمایندگان ما به صورت پراکنده کارهای جزئی را دنبال کرده اند.

مجمع نمایندگان باید با فشار به دولت و طلب کردن حق مردم مشکلات حوزه بیکاری را کاهش دهد

ویسکرمی با تاکید بر اینکه اشتغال از جذب سرمایه گذار، به کار گرفتن منابع و… می‌آید که در این زمینه‌ها کار عمده‌ای نشده است، افزود: آبی کردن زمین‌های دیم استان یکی از مواردی است که می‌تواند زمینه رونق اشتغال در بخش کشاورزی را فراهم کند و با وجود منابع آبی که داریم و امکان سدسازی برای آبی کردن اراضی اما اقدام چندانی در این عرصه نشده و سدهای ما در حد مطالعه و تخصیص آب باقی مانده اند و یا کارهای جزئی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان باید با فشار به دولت و طلب کردن حق مردم مشکلات حوزه سدهای کلیدی مثل معشوره، زیبا محمد و… را حل کند، گفت: کارخانه لاستیک سازی خرم آباد که دو هزار شغل می‌توانست ایجاد کند را کسی پیگیری نکرد، کارخانه سیمان در مراحل ابتدایی مانده است.

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: به لحاظ ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و دامداری ظرفیت‌های خوبی داریم که باید در راستای شکوفایی آنها همدل شویم.

نمایندگان لرستان برای پیگیری مسائل کلان استان متحد می‌شوند

ویسکرمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به همراه آقای محمودوند منتخب مردم خرم آباد و چگنی با نماینده ولی فقیه در لرستان دیداری داشتیم و در این دیدار تاکید شد که مجمع نمایندگان استان قبل از شروع مجلس فعال شود و برای مسائل کلان استان حرف‌های خود را یکی کنیم، تصریح کرد: باید از مسائل جزئی و پیش پا افتاده عبور کنیم، از کارهایی که در شأن نماینده نیست عبور کنیم و برای کارهای اساسی متحد شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه انتصاب‌ها نیز جزئی نگری و منافع شخصی حاکم بوده است، مدیران بر اساس روابط و نه براساس شایسته سالاری ورود کرده اند، این رویه باید عوض شود، کسانی که بنا است در این استان مدیریت را قبول کنند یک رزومه قابل قبولی در حیطه مدنظر باید داشته باشند.

رویه انتصاب مدیران بر اساس روابط باید عوض شود

منتخب مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه نمایندگان استان باید دل‌ها و فکرها را یکی کنیم تا کارهایی که مانده است و به رفع اشتغال کمک می‌کند را پیگیری کنیم، تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت نیروهای نخبه زیادی که داریم را برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال باید به کار بگیریم، کارهای ریشه‌ای باید انجام شود که ممکن است طول بکشد اما نتیجه بخش است.

ویسکرمی افزود: در بحث معادن، تعداد کمی از معادن فعال است، سنگ بری های ما راکد شده اند و سنگ را به صورت خام از استان بیرون می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران هم باید کار کنند و نیاز به اقدامات جهادی برای ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.