سیدموسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک روز جوان با اشاره به مصوبات ستاد ملی در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی و نحوه ادامه آن، افزود: فعالیت عمرانی و طرح های زیرساختی باید با رعایت نکات بهداشتی و توجه ویژه کارفرمایان و کارگران از سرگرفته شد.

 وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند اظهار داشت:‌ تردد ماشین‌های شخصی بین استان‌ها  همچنان ممنوع است و با توجه به لزوم کنترل بیشتر بیماران مبتلا به کرونا در برخی از شهرهای استان باید به منظور جلوگیری از ورود این افراد به دیگر مناطق استان از روش‌های مختلف فرهنگی و ظرفیت بخشداری‌ها، دهیارها، نیروهای بسیج و روحانیون استفاده شود.

 وی با تاکید بر جمع آوری زباله‌گردها از سطح شهرهای استان افزود: این موضوع در کمیته امنیت، اجتماعی استانداری مطرح و تصمیمات لازم به منظور جمع‌آوری این افراد اتخاذ خواهد شد.

خادمی بر لزوم ادامه جلوگیری از برگزاری اجتماعات، مراسم ترحیم عروسی و جشن‌ها تاکید کرد و گفت: فرمانداران به منظور اجرای این طرح از ظرفیت ائمه جمعه، روحانیون، شوراها و دهیاری‌ها استفاده کنند.

استاندار لرستان با تشکر از اقدامات سازمان صنعت؛ معدن و تجارت به منظور تامین ماسک مورد نیاز استان تصریح کرد:‌ هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و این سازمان باید برای تامین دستکش مورد نیاز مردم اقداماتی انجام دهد.

خادمی از ایجاد ستاد مشارکت‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: این ستاد به منظور ساماندهی مشارکت‌های مردمی در رابطه با کمک به دانشگاه و اقشاری که از روش‌ها و اجرای طرح‌های مقابله با بیماری کرونا آسیب دیده‌اند تشکیل شده تا علاوه بر مساعدت‌های دولت از کمک‌های مردمی نیز استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.