نبی الله قائد رحمتی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: گشت و کنترل و پایش مداوم زیستگاه‌ها در سطح استان و با اولویت مناطق تحت مدیریت توسط محیط بانان و کارشناسان به منظور افزایش ضریب حفاظتی وحوش و با هدف تامین آرامش آنها در فصل زاد و ولد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بهار، فصل زاد و ولد حیات وحش در زیستگاه‌های طبیعی است گفت: در این فصل از هر گونه زنده گیری نوزادان پستانداران، نزدیک شدن به لانه حیوانات، برداشتن جوجه و تخم پرندگان و یا غذا دهی به منظور کمک به آنها باید خودداری شود.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه زنده گیری نوزادان حیات وحش، برداشتن جوجه و تخم پرندگان تخلف محیط زیست محیطی محسوب می‌شود، ادامه داد: با متخلفین برابر قوانین و مقررات شکار و صید برخورد و متخلفین به مقامات قضائی معرفی می‌شوند.

قائد رحمتی گفت: اکثر نوزادان حیات وحش که به هر طریقی در طبیعت زنده گیری می‌شوند به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش و مهارت‌های لازم برای زندگی در طبیعت، معمولاً قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را نداشته و به ناچار بایستی ادامه حیات خود را در اسارت به سر ببرند که تحت این شرایط حیات آنها دوامی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این ایام که آسیب پذیری حیات وحش بیشتر است طبیعت گردان در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت، هیچ گونه اقدامی در راستای گرفتن آنها انجام ندهند و بدون آنکه به آنها دست بزنند بلافاصله از آن مکان فاصله گرفته تا حیوان مادر بتواند به نزد بچه‌های خود بازگردد و در نهایت مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، پاسگاه‌های محیط بانی محل اقامت خود و یا از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش کنند.

در سال گذشته ۹۴۳ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.