شهرستان الیگودرز با قرار گرفتن در ارتفاعات رشته کوه زاگرس به دروازه غربی بختیاری نیز شهرت دارد.
دشت ها، چشمه سارها و آبشارهای دیدنی در این شهرستان هر کدام سالیانه در نوروز میزبان هزاران نفر گردشگر بودند که خود می توانست رشد قابل قبول اقتصاد منطقه و ساکنانش را در پی داشته باشد.
شهرستان الیگودرز ارتفاعات و کوه های بی نظیری همچون اشترانکوه، قالیکوه و تمندر فرسش را دارد که مقصد کوهنوردان و صخره نوردان در ایام نوروز بود. 
گردشگری الیگودرز را فقط به طبیعت گردی  نباید خلاصه کرد ، بلکه بخش عظیم این گردشگران کسانی هستند که نوروز خود را در کنار بقاع متبرکه این شهرستان سپری میکردند و جشن نوروز را با آن حال و هوای معنوی به پایان می‌رساندند.
از جمله بقاع متبرکه شاخص الیگودرز بقعه محمد ابن حسن و امامزادگان فرسش است که در ایام نوروز ۹۹ تعطیل بودند.
طبیعت الیگودرز نیز رویشگاه گیاهان دارویی کم نظیر و نایاب است  بطوری که گیاهان دارویی سرزمین لاله های واژگون را برای گردشگران به یک داروخانه بزرگ طبیعی تبدیل کرده بود که نوروز را فقط  برای  تهیه گیاهان دارویی به این شهرستان سفر می کردند.

پتانسیل الیگودرز در ورزشهای زمستانی احداث پیست بین المللی اسکی فرسش را در پی داشت که همچنان پوشیده از برف است و علاقه مندان به ورزشهای زمستانی روزها را در ان طبیعت زمستانی به برف بازی مشعول بودند،  اما امسال حتی یک آدم برفی هم  ریسک ابتلای به کرونا را با جان نخرید وآنجا خودنمایی نکرد.
از همه آنها که بگذریم مردمان مهربان الیگودرز با گویش بختیاری همان شیر زنان و شیر مردان با آن پوشش جذاب و لباسهای محلی دود اسپند خود را در استقبال از گردشگران بهاری برای ضد عفونی منازل خود از شر ویروس منحوس کرونا به هوا فرستادند.
 سرزمین الیگودرز سال ۹۹ را با یک سیاه بهار برای گردشگران نوروزی به پایان رساند اما مردمان این دیار خوشحال از اینکه گردشگران نیامدند تا بجای سوغات طبیعی الیگودرز کرونا را رد و بدل کنند.
و خوشحال تر از اینکه فرصت میزبانی شما را در روزهای آتی بدست خواهند آورد و بی مهری کرونا را   جبران کنند. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.