دکتر اکبر یاراحمدی روز دوشنبه در نشست هفتگی مدیران گروه‌های بهداشتی لرستان بیان کرد: تعداد مراکز ۱۶ ساعته، نظارت و کنترل بیشتر بر روی افراد مشکوک به کرونا و رصد نوع فعالیت آنها در خوشه‌ها و کانون‌های ایجاد بحران به خصوص در ایام سیزده بدر و هفته پیش رو افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: باید اطلاع رسانی وسیعی انجام شود تا مردم همچنان در خانه‌هایشان بمانند چرا که افزایش تعداد مراکز ۱۶ ساعته که مورد تاکید رییس دانشگاه است، کار همکاران بهداشتی را دوچندان می‌کند تا با مقابله به بیماری کرونا به پیک آن دست یافته و بتوانیم بیماری را کنترل کرده و منتج به نتیجه شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تمام بسترهای لازم در خصوص سامانه «سیب» فراهم است و باید ثبت اطلاعات آن به صورت روزانه باشد و از امروز به بعد شاهد عملکرد هر شهرستانی در این سامانه هستیم. ‌

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان  با بیان اینکه ۱۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در لرستان طی بیست و چهار ساعت گذشته اضافه شد اظهار داشت: تاکنون یک هرار و ۹۸۵ نمونه از بیماران مشکوک به "کرونا" در استان لرستان به آزمایشگاه مرجع ارسال شده است.

محمد رضا نیکبخت با بیان اینکه از این مجموع  تعداد یک هزار و ۸۸۲ نمونه پاسخ داده شده عنوان کرد: از این عدد  ۶۹۵مورد مثبت و یک هزار و ۱۸۷نمونه منفی اعلام شده است.

به گفته نیکبخت تا به امروز ۵۱ مورد فوت قطعی بر اثر بیماری "کرونا" در استان ثبت شده  است.
وی ادامه داد: تعداد مبتلایان کرونا بستری در مراکز درمانی ۸۹ نفر، تعداد ترخیصی ها از مراکز درمانی ۱۴۰  و ۴۲۴ نفر نیز  در منزل تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.