مراد بیرانوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان مصرف مرغ گرم در بازار خرم‌آباد به دلیل مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز عمده مصرف همچون رستوران‌ها و تالارها کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی و دستور فرماندار خرم‌آباد و پیگیری و مساعدت تعاونی مرغداران، شبکه دامپزشکی و پاسگاه‌های انتظامی از ورود مرغ زنده و محموله های مرغ کشته بدون مجوز به خرم‌آباد جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه عمده فروشان سطح شهر از کشتارگاه‌های خرم آباد نیاز روزانه خود را تا رفع بحران تامین کنند افزود: کشتارگاه‌های شهرستان نیز بر اساس لیست و با اولویت اقدام به کشتار نمایند.  

مدیر جهاد کشاورزی خرم‌آباد ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی لیستی از جوجه ریزی بهمن ماه را با اولویت کشتار مرغ آماده کشتار با تاریخ جوجه ریزی بالاتر از ۵۰ روز تهیه و در اختیار کشتار گاه‌ها قرار دهند.

بیرانوند با اشاره به اینکه توجه به کشتار مرغ ساز باید در دستور کار ستاد تنظیم بازار استان قرار گیرد اظهار کرد: ۲ واحد کشتارگاه افلاک طیور و پر طلایی خرم آباد که شرایط نگهداری و کشتار مرغ سایز را دارند در اسرع وقت نسبت به انعقاد قرار داد کشتار با شرکت پشتیبانی اقدام نمایند.  

وی افزود: به منظور جلوگیری از ضرر مرغداران و ادامه روند تولید در دوره های بعد، شرکت پشتیبانی دام استان اعلام آمادگی کرده که تا پایان بحران موجود بدون سقف اقدام به خرید مرغ سایز خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون چهار کشتارگاه سطح استان در حال خرید و کشتار می باشند، مرغداران متقاضی می‌توانند با هماهنگی اتحادیه استان نسبت به تحویل مرغ سایز خود اقدام نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.