به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز چهارشنبه در دیدار با سرپرست و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه پر برکت رجب، اظهار داشت: این ماه، ماه منحصر به فردی است، ماه رجب و ماه شعبان آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که از فیض‌ها و بهره‌های معنوی این دو ماه استفاده لازم را ببریم و با آمادگی لازم وارد ماه مبارک رمضان شویم، عنوان کرد: در اهمیت نظام آموزش و پرورش جای هیچ بحثی نیست، آموزش و پرورش کانونی است که در آنجا جوانان و نوجوانان آماده پذیرش نکات علمی و اخلاقی می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بین رشد و توسعه کشورها و همچنین نظام آموزشی و موفقیت‌های موجود در این نظام رابطه مستقیمی وجود دارد، گفت: برنامه‌های آموزشی کشورهای توسعه یافته از کیفیت لازم برخوردار بوده و این امر در رشد علمی، تکنولوژی، صنعتی و… این کشورها تأثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به تأکیدات دین مقدس اسلام بر توجه به تربیت و اخلاق جوانان، گفت: ما باید مولفه‌هایی را در باب تربیت نوجوانان و جوانان در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه اولین مؤلفه ای که باید از سوی نظام تربیتی ما مورد توجه قرار گیرد این است که جوان، خدا محور تربیت شود، گفت: کارها و فعالیت‌هایی که از سوی نوجوانان و جوانان انجام می‌گیرد، در راستای کسب رضایت الهی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، همچنین تعبد محوری را یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم در این زمینه عنوان کرد و گفت: نظام تعلیم و تربیت ما باید به گونه‌ای باشد که تعبد محوری بر دل و جان دانش آموز نقش ببندد.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با تاکید بر نظام آموزشی ما باید در این زمینه برنامه مدون داشته باشد، تصریح کرد: همچنین اخلاق محوری یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم در تربیت دانش آموزان بوده که باید از سوی نظام آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ثمره کار در نظام آموزشی باید اخلاق باشد، بیان داشت: جوانی، سنی بوده که نیاز به مراقبت ویژه دارد، محبت را باید به عنوان چاشنی کار خود در این رابطه مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بدنه خوشبختانه آموزش پرورش به لحاظ علمی، اخلاقی، انقلابی و… جایگاه رفیعی دارد، گفت: باید از مفاهیم دینی در حوزه تربیت جوانان استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.