محمد قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیل فروردین ماه امسال موجب قطع کامل ارتباط تلفنی و اینترنتی این شهرستان شده بود که همین امرموجب بی خبری و بروز نگرانی های بسیار بالایی برای مردم و مسوولان سایر مناطق شده بود.

وی ادامه داد: ارتباط راه دور پلدختر و معمولان در شرایط عادی توسط کابل فیبر نوری برقرار است که امکان قطع آن با رانش و یا آب شستگی زمین وجود دارد و به همین منظور دستگاه های رادیویی در کوه های اطراف  این مناطق نصب شده که با انجام این کار ارتباط راه دور ( موبایل و تلفن ثابت) شهروندان و روستاییان در سیل ۴۸ ساعت آینده قطع نخواهد شد.

وی با اشاره به استقرار در پلدختر به منظور  نظارت بر پایداری ارتباط این شهرستان افزود: ۹ سایت بی تی اس در این منطقه وجود دارد که پیش بینی می شود حدود ۶ سایت ارتباط اینترنتی خواهند داشت .

قاسمی تصریح کرد: در مجموع با اقدامات انجام شده ارتباط تلفنی مناطق سیل خیز در شهر و روستاهایی همچون چم مهر برقرار است و اینترنت با کاهش حجم ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز فعال خواهد بود.

به گفته وی با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی مشابه سیل فروردین ماه امسال و میانگین بارندگی ۱۷۰ میلیمتر طی روزهای ششم و هفتم اسفندماه، تیم های بحران مخابرات  لرستان در تمامی شهرستان های پرخطر مستقر هستند تا اختلالی در ارتباط شهروندان ایجاد نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.