فاطمه ایرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۹۸ خبرنگار خبرگزاری ها، مطبوعات، نشریات سراسری و محلی در لرستان اخبار لحظه به لحظه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مخابره می کنند.

وی گفت: هرگونه اطلاعیه از سوی ستاد انتخابات وزرات کشور و استانداری لرستان، همزمان اعلام می شود.

وی ادامه داد: تمامی امکانات برای استفاده خبرنگاران در ستاد انتخابات فراهم شده و از ساعات ابتدایی روز جمعه فرآیند اطلاع رسانی آغاز و تا آخرین لحظه پایان انتخابات ادامه خواهد داشت.

ایرانی بیان کرد: خبرنگاران حضور باشکوه مردم لرستان در پای صندوق های رای را با تمامی تلاش خود ثبت می کنند.

بنا بر آخرین اعلام ستاد انتخابات لرستان با انصراف ۱۱ کاندیدای انتخاباتی مجلس یازدهم  تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن، تعداد افراد باقی مانده در میدان رقابت به ۱۸۳ نفر کاهش یافته و با توجه به اینکه ۹ نفر در خانه ملت وکیل مردم لرستان هستند برای هر یک کرسی نمایندگی حدود ۲۰ نفر رقابت می کنند.

از این تعداد نامزد انتخاباتی، ۱۷۳ نفر مرد و ۱۰ زن برای تصدی ۹ کرسی مجلس شورای اسلامی در ۷ حوزه انتخابیه با هم به رقابت خواهند پرداخت .

طبق آخرین آمار اعلام شده به تفکیک در حوزه انتخابیه خرم آباد وچگنی ۴۹ نفر، بروجرد ۳۱ نفر، الیگودرز ۱۶نفر، دورود وازنا ۲۰ نفر، کوهدشت و رومشکان۳۶نفر، دلفان و سلسله ۱۰ نفر و در پلدختر ۲۱ نفر کاندیدا حضور دارند .

مجموع داوطلبان و نامزدهای انصرافی این دوره ۸۱ نفر هستند که در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی ۲۳، بروجرد ۱۱، الیگودرز هفت، دورود و ازنا ۱۱، کوهدشت و رومشکان هفت، دلفان و سلسله ۱۸ نفر و پلدختر چهار نفر بوده اند. 

در این دوره از انتخابات یکهزار و  ۴۸۹ شعبه برای استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۷۲۵ شعبه شهری و ۷۶۴مورد روستایی می باشد و تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار نیز به ترتیب ۸۹۴ و ۵۹۵ مورد است .

 آمار واجدین شرایط رای دادن در استان  یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام  شده که از این تعداد ۷۴۱هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر دیگر زن هستند .

متولدین روز دوم اسفند ۱۳۸۰/۱۲/۲ و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی می توانند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای دهند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.